۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۵۸۷۶۵
استاد حوزه:

مسؤولیت کلاس امتحان سخت الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: مسؤولان باید توجه کند که پست و مسؤولیت کلاس امتحان و از امتحانات سخت الهی است.
حجت السلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه های تبریز با تأکید بر این‌که انسان در دنیا مسافری بیش نیست، اظهار داشت: انسان همواره در معرض امتحان است و امتحان الهی فرآیندی است که موجب بیداری، هوشیاری، کار و تلاش بیشتر بشر می شود.

 

وی با بیان این‌که سربلند شدن از آزمون های الهی شرایطی دارد که با عنایات حضرت حق شامل حال انسان می شود، تصریح کرد: منتخبان همواره در بوته آزمایش هستند و همه علی الخصوص مسؤولان باید توجه کند که پست و مسؤولیت کلاس امتحان و از امتحانات سخت الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که عیار هر شخص در قالب امتحان الهی مشخص می شود، افزود: خداوند با فرآیند امتحان افراد برجسته را مشخص کرده و از بشر می خواهد تا مانند آنها باشند.

 

وی عبودیت را مقدمه یقین بیان کرد و گفت: خداوند هر لحظه به ما وجود می دهد و منصفانه نیست که ما برنامه عملی زندگی خود را از غیر خدا بگیریم، بندگی و یا تسلیم و رضا در برابر خدا می تواند انسان را به عرفان برساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه روش و شیوه آیت الله خوشوقت را حول این مدار دانست و گفت: عرفا مشرب ها و نحله های مختلف هستند، اما افرادی چون آیت الله بهجت، علامه طباطبایی، آیت الله قاضی و مرحوم آیت الله خوشوقت در خطی از عرفان بودند که سرسلسله آن امام زمان(عج) است.

 

امام جمعه موقت تهران مسیر چنین عبادتی را توجه به فرامین و دستورات الهی دانست و گفت: موارد فوق محدود به نماز و روزه نیست و انسان باید در رفتار خودش دقیقا نظر کند و دلش را خانه خدا گرداند، آیت الله خوشوقت همواره به عمل واجبات و ترک محرمات، در همه ابعاد زندگی تاکید داشته و آن را مهمترین رکن سلوک می دانستند.

 

 وی مسیر این تعالی را دارای سه مرحله تقوا، مراقبه و ذکر کثیر دانست و یادآور شد: آیت الله خوشوقت به این‌ها توجه مداوم و تأکید داشته با این مراحل و تفکرات که می توان بنده برگزیده خدا شد و از جوانان خواست گوهر وجود خود را ارزان نفروشند و خانه دل خود را مسکن غیر خدا و دوست نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با ذکر این نکته که مادر بت‌ها، بت نفس انسان است، ادامه داد: انسان اگر بتواند خود را مغلوب کند، موفق شده است اما نباید در این مرحله بماند و مغرور به خود شود ، عبور ازاین مرحله مشکل است، اما آنان‌که عبور می کنند به جام جهان نما یعنی قلب انسان می رسند و می توانند به اسرار واقف شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: چنین افرادی دنبال ابراز توانمندیها و قدرتهای خود نیستند همچنانکه عرفایی چون آیت الله خوشوقت با وجود داشتن کرامات هرگز آن را ابراز نمی کردند و سالکان را برای طی پله های ترقی کمک می کردند.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان آیت الله خوشوقت را دری از ابواب رحمت الهی بیان کرد و گفت: متأسفانه این در رحمت با رحلت وی بسته شد و ضایعه ای جبران ناپذیر بر جامعه، حوزه های علمیه و شاگردانش محسوب می شود./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات