۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۵۸۷۳۸

آیین بزرگداشت آیت الله خوشوقت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین بزرگداشت آیت الله خوشوقت باحضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد.
آيت الله خوشوقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تجلیل و بزرگداشت عارف مجاهد، آیت الله عزیرالله خوشوقت عصر شنبه دوازدهم اسفند با حضور مسؤولان، کارکنان و جمع کثیری از دانشجویان در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

حجت الاسلام والملسمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم با تشریح فضایل اخلاقی و ابعاد مختلف زندگی آیت الله خوشوقت گفت: آن عالم ربانی یکی از عارفان برجسته زمان بود.

 

وی در ادامه با تشریح فلسفه امتحانات الهی، با تأکید بر سازنده بودن این امتحانات، گفت: در معرض امتحانات الهی قرار گرفتن انسان را به کار و تلاش واداشته و باعث خودشناسی فرد می شود.

 

امام جمعه موقت تهران آیت الله خوشوقت را یکی از بندگان متقی معرفی کرد و افزود: مبارزه با نفس، مراقبه، ذکر کثیر و تفکر از عوامل رسیدن ایشان به حقیقت بود، بهره مندی از سیره ایشان در تمام مراحل زندگی عامل سعادت در دنیا و آخرت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: باید به کسی اعتماد کرد که امتحان و آزمایش الهی را با موفقیت پس داده است، اگر زندگی هر فردی بر اساس دین برنامه ریزی و استمرار یابد به بندگی مطلق و عرفان می رسد و شیرینی آن را در ظاهر و باطن خود می چشد.

 

وی خطاب به دانشجویان گفت: قدر جوانی خود را دانسته و از اکسیر جوانی استفاده کنید، چرا که به هر جایی در آینده زندگی خود برسید حاصل دوران جوانی خواهد بود، عمر انسان کوتاه و گذراست، باید قدر تک تک لحظات زندگی را دانست.

 

وی افزود: قرآن چند هدف برای خلقت و زندگی محدود انسان در دنیا ذکر کرده است که از آن جمله می توان به امتحان الهی و خودشناسی اشاره کرد که نتیجه اش ممتاز شدن انسان نزد معبود یکتا و بین مخلوقات است.

 

گفتنی است، حضرت آیت الله خوشوقت مجتهد و استاد اخلاق، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) تهران (پیچ شمران) در چهار دهه اخیر بود. او از بارزترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی و همچنین از شاگردان آیت الله سید حسین بروجردی و امام خمینی(ره) به شمار می رفت./935/پ202/س

ارسال نظرات