۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۵۸۶۹۸

آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس نگاه سرخ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس«نگاه سرخ» با حضور آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور و جمعی از مسؤولان در گرگان برگزار شد.
کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، مراسم تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان گلستان و همچنین آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس«نگاه سرخ» با حضور آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور و جمعی از مسؤولان در گرگان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز در مراسم تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان با اشاره به سابقه فعالیت 20 ساله کانون های مساجد در کشور، گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد که به فعالیت های دینی و فرهنگی مشغول هستند.

 

وی از فعالیت بیش از دو میلیون جوان و نوجوانان ایرانی در کانون های فرهنگی مساجد کشور خبر داد و افزود: کانون های مساجد پایگاه خوبی برای ترویج معارف دینی در میان نسل جوان است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بهره گیری از ابزار هنر برای معرفی معارف دینی و ارزش های اسلامی را ارزشمند توصیف کرد و افزود: هنر می تواند ابزار ارزشمندی برای تبیین و تبلیغ معارف دینی در جامعه باشد.

 

وی بر ضرورت انتقال هنر الهی با استفاده از ابزار هنر از سوی هنرمندان تأکید کرد و گفت: در شرایطی که در دنیا جهل و نادانی به اوج رسیده باید ارزش های ناب دینی در قالب هنر به دنیا معرفی شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که هنر فاخر و ارزشمند هنری است که عنصر تعهد و جوهر پیام تربیت دینی را در خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: چنین هنری در خور تجلیل است و باید تلاش کنیم تا چنین هنرهایی در جامعه ما گسترش یابد.

 

وی هنر را یکی از مظاهر برجسته آفرینش توصیف کرد و گفت: آدمی باید از نعمت هنر به منظور تعالی، تکامل و سعادت بهره گیرد.

 

دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این که هنری که در جهت تکامل و رشد انسانی گام بردارد هنر متعهد است، تصریح کرد: هنر اصیل و متعهد آدمی را با خداوند متعال مأنوس می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید براین که هنر باید روح عدالت و امید را در انسان زنده نگه دارد، خاطرنشان کرد: هنری متعهد است که آدمی را از قرار گرفتن در مسیر فساد و تباهی مصون بدارد.

 

وی بر ضرورت توجه هنرمندان کشورمان بر گسترش هنر متعهد و واقعی در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: توجه به این شاخص های هنری می تواند موجب رشد هنر اصیل در جامعه دینی شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات