۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۵۸۶۸۶
امام جمعه بناب:

عقب ماندن از ولایت فتنه آفرین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی تأکید کرد: رفتار افراطی در مسیر ولایت‌مداری به همان میزان عامل فتنه‌ در جامعه می شود که عقب ماندن از ولایت موجب شادی دشمن خواهد شد.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع مسؤولان این شهر با تأکید بر این‌که توجه به توصیه ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی لازمه عبور از کوران فتنه‌ها و تحریم های اقتصادی دشمنان است، اظهار داشت: در شرایط فعلی اطاعت از ولایت و رهبری رمز بقای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که افراط و تفریط در هر امری از نظر اسلام مذموم است، تصریح کرد: رفتار افراطی در مسیر ولایت‌مداری نیز به همان میزان عامل فتنه‌ در جامعه می شود که عقب ماندن از ولایت موجب شادی دشمن خواهد شد، نباید از مسیر ولایت خارج شد و اقدام به امور خودسرانه زد که چنین شرایطی دشمن فرصت سوء استفاده خواهد داشت.

 

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که دیرفهمی و عقب ماندن از گفتمان و مطالبات ولایت و رهبری زمینه ایجاد فتنه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری محدود به زمان و مکان خاصی نیست، امروز زمان آن رسیده که از تبعیت لسانی از ولایت بگذریم و در میدان عمل لبیک به رهبری نظام را ثابت کنیم.

 

وی حرکت حول محور رهبری را لازمه عقلانیت در امور و بصیرت در شئون دانست و افزود: حکم شرع و عقل اطاعت از نائب امام زمان(عج) را ایجاب می‌کند، به عبارت دیگر در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) اطاعت از نائب آن حضرت که ولی فقیه زمان را شامل می شود، واجب شرعی است.

 

حجت الاسلام باقری‌بنابی ادامه داد: در شرایطی که ندای رهبری بلند می شود، هرگونه نغمه‌های دیگر باید بریده شوند، وضعیت و موقعیت امروز کشور به گونه ای است که باید سلمان‌گونه عمل کنیم، باید شاخص را شناخت و در مسیر ولایت حرکت کرد، غیر از این باید به یقین منحرف شده و بحران جامعه را فرا خواهد گرفت.

 

وی خواستار توجه و تعمق در تاریخ اسلام و حوادث دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شد و خاطرنشان کرد: باید از مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و علمای شاخص ولایی و نخبگان سیاسی ولایت‌مدار الگو بگیریم و همه پشت سر رهبری قرار گرفته و موضعی غیر از حمایت از ولایت نداشته باشیم، هرگونه حرف و حدیثی که خارج از گفتمان ولایت باشد، مطرود است.

 

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاریخ اسلام برای ما درس انسانیت می‌آموزد، اظهار داشت: مؤمن واقعی کسی است که سعی کند گرفتار منیت و خودبینی نشود، در صفین و نهروان در کنار امیرالمؤمنین(ع) آن همه حافظ قرآن وجود داشت، ولی بنده یکدل و یک جهت وجود نداشت.

 

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که اسلام همواره از هواپرستان، قدرت طلبان و مدعیان ولایت مداری ضربه خورده است، تصریح کرد: در آن دوران، رفتار منافقانه اصحاب موجب شد تا امیرالمؤمنین(ع) مقابل معاویه ابتکار عمل را از دست دهد، همان نماز شب خوان‌ها مولای متقیان را خانه نشین کردند و زمینه ساز انتقال قدرت از علی(ع) به معاویه بن ابوسفیان شدند.

 

وی با تأکید بر این‌که ائمه اطهار(ع) عبد ولی بودند، نه عبد سلیقه ادامه داد: گاهی روزه‌داری عبادت است، گاهی روزه خواری عبادت است. گاهی بیان مطالب عبادت است و گاهی سکوت عبادت و جهاد محسوب می‌شود، ارزش سکوت 25 ساله امیرالمؤمنین(ع) نزد خدا از جهاد برخی‌ها کمتر نبود چنانکه صلح امام حسن(ع) جهاد عظیم بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات