۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۵۸۴۸۸
امام جمعه همدان:

اصلاح جامعه بدون اصلاح خواص ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با تاکید بر این که بدون اصلاح خواص اصلاح عوام محال است، گفت: روحانیت خود باید از جمیع جهات به اصلاح بپردازد تا دنیا رنگ و بوی صلاح را ببیند، همه دغدغه رهبر انقلاب به پا خاستن روحانیت در تمام عرصه‌ها است.
حجت الاسلام والمسلمين غياث الدين طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در همدان پنج‌شنبه عصر در یادواره شهدای روحانی این استان که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد، گفت: علمای شیعه از ابتدا تا کنون سختی‌های بسیاری برای فهمیدن دین خدا و حفظ آن تحمل کردند و ما اکنون بر سر سفره آنان نشسته ایم.
وی با اشاره به این‌که یکی از با اهمیت‌ترین نعمت‌ها، نعمت هدایت است، افزود: برخی از این علما را زنده زنده سوزاندند و برخی از آنان را با کتابخانه‌شان سوزاندند که باید قدردان این زحمات باشیم.
امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای امام(ره) این بود که علما با یکدیگر جمع شوند و با هم یک چایی بخورند، باید توجه داشت اولیای الهی از خود حرفی ندارند، جامعه مدرسین حوزه علمیه بر این آرزوی طلایی امام خمینی(ره) جامه عمل پوشاند.
وی ادامه داد: در ابتدا مکان مناسبی برای مباحثه و اجتماع طلاب وجود نداشت، اما امروزه فرصت‌های بسیاری برای طلبه‌ها فراهم شده که جامعه مدرسین حوزه علمیه از این دست است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که بدون اصلاح خواص اصلاح عوام محال عقلی است، گفت: برای اصلاح دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح، دادگستری‌ها، آموزش و پرورش و مانند آن باید روحانیت به پا خیزد و راه دیگری جز پیشگام شدن روحانیت وجود ندارد.
وی ابراز داشت: همه بارهای سنگین به دوش روحانیت متعهد است، همچنین روحانیت خود باید از جمیع جهات به اصلاح بپردازد تا دنیا رنگ و بوی صلاح را ببیند، همه دغدغه رهبر انقلاب به پا خاستن روحانیت در تمام عرصه‌ها است.
نماینده ولی فقیه در همدان بیان داشت: ابتدا باید به اصلاح خود دست زد، زیرا کسی که خود را اصلاح نکرده نمی‌تواند دیگری را اصلاح کند، روحانیت در دو عرصه فردی و اجتماعی وظیفه مهمی بر عهده دارد.
وی با اشاره به این‌که انسان تا در مقام اصلاح برنیاید، خداوند امور او را اصلاح نمی‌کند، ادامه داد:‌ روحانیانی که برای اصلاح دیگران آمدند باید خود درصدد اصلاح بربیایند، برخی‌ها سنگ انقلاب و اسلام را به سینه زدند اما اکنون مردود شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: انسان بر اساس مراتب ایمان خود وظیفه دارد که از افراد پله‌هایی پایینی دست‌گیری کند، اگر این امر صورت بگیرد هیچ‌ کس سقوط نمی‌کند و هیچ کس وامانده نمی‌شود.
وی با بیان این‌که روحانیان در عرصه‌های گوناگون مانند دفاع مقدس جان‌فشانی کردند، گفت: اگر روحانیان با یکدیگر هماهنگ شوند و به اصلاح بپردازند، هماهنگی و بالندگی ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف ظهور می‌کند.
امام جمعه همدان با اشاره به این‌که هر چه برای شهدا کار کنیم، کم کار کرده‌ایم، ابراز کرد: شهدای روحانیت بسیار مقدس هستند و سهم ویژه‌ای دارند، اگر شهدای روحانیت نبودند، دیگران نیز نمی‌توانستند جانفشانی‌های عاشقانه داشته باشند./914/پ202/ج
ارسال نظرات