۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۵۸۱۶۵
محسن رضایی:

ائتلاف 1+2 کامل نیست/ ترجیح می دهم بعد از انتخابات ائتلاف کنم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که ائتلاف 2+1 کامل نیست، گفت: ترجیح می دهم بعد از انتخابات ائتلاف کنم.
محسن رضايي محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز با بیان این‌که برنامه هسته ای ایران را بهانه ای برای اعمال تحریم‌ها است، اظهار داشت: دشمنان با اعمال تحریم های اقتصادی به دنبال کاهش ارزش پول ملی، ایجاد نارضایتی در مردم ایران نسبت به حکومت و اهداف مختلف سیاسی بوده اند.

 

وی تاثیرپذیری اقتصاد کشور از تحریم‌ها را ناشی از آسیپ پذیری اقتصاد کشور، اتکا به نفت و دولتی بودن اقتصاد دانست و گفت: نخستین راهکار عبور از مشکلات فعلی، مردمی کردن اقتصاد کشور، تغییر در سبک و روش‌های اداره کشور و تغییر ساختارها و فعالیت افراد نخبه در مدیریت کشور است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم افراط و تفریط در دیپلماسی کشور را لازمه عبور از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دانست و افزود: امروز هیچ کشور پیشرفته ای نیست که فدرال نباشد و ایران نیز تا قبل از حکومت رضا شاه با همین روش اداره می شده است و بر اساس سوء ظن به اقوام ایرانی و با تحریک انگلیس تغییر کرده است.

 

وی با اشاره به این‌که فدرالیسم کامل به مصلحت کشور نیست و ما تنها فدرالیسم اقتصادی را پی می گیریم، تصریح کرد: تحریم ها قابل خنثی شدن است به شرط آن که در اقتصاد مدیریت درست صورت بگیرد، اعتقاد داریم که در سال های آینده ایران در زمینه اقتصادی به آنچنان رشدی دست خواهد یافت که غرب از اعمال تحریم علیه ایران پشیمان خواهد شد.

 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مسأله مذاکره آمریکا با ایران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این موضوع پیش بینی کرد در آینده نشانه های مثبتی از سوی آمریکا برای شروع مذاکرات برابرانه خواهیم داشت، در حقیقت مذاکره با 5+1 بهتر از مذاکره مستقیم با آمریکاست، چراکه به نتیجه رسیدن با 5+1 دارای تضمین اجرای بیشتری است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور و فعالیت انتخاباتی خود گفت: فعلا اعلام کاندیداتوری نکرده ام و روزهای آینده سخنان خود را خواهم زد، بنده با ائتلافی موافق هستم که منطق خوبی پشت آن باشد و روش پیشنهادی من تشکیل یک تیم 400 نفره از نخبگان است.

 

وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی با حضور و یا تشکیل ائتلاف خاص انتخاباتی، با تأکید بر این‌که ائتلاف 2+1 کامل نیست، گفت: ترجیح می دهم بعد از انتخابات ائتلاف کنم./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات