۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۵۷۹۷۲

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دیدار با اقشار مختلف مردم وارد شهر اردبیل شد و فردا تماشای مسابقه فوتبال تراکتورسازی تبریز و الجزیره امارات به تبریز سفر خواهد کرد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز برای دیدار با مردم، مسؤولان و اقشار مختلف مردم به استان اردبیل سفر کرده است و فردا برای تماشای مسابقه فوتبال تراکتورسازی تبریز و الجزیره امارات به سمت تبریز حرکت خواهد کرد.

 

رضایی در اردبیل ضمن دیدارهای رسمی با مسؤولان استانی، دیدارهای مستقیم با اقشار مختلف مردم در مسجد سرچشمه اردبیل، فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، بازاریان، نخبگان و دانشگاهیان استان در محافل مختلف خواهد داشت.

 

همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا ساعت 13 تا 16 در دانشگاه پیام نور در جمع اساتید و دانشجویان تبریز سخنرانی داشته، سپس در ورزشگاه یادگار امام تبریز حضور خواهد شد.

 

بنا بر این گزارش، دیدار با ایثارگران، رزمندگان و سرداران دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های محسن رضایی در سفر یک روزه به تبریز خواهد بود.

 

گفتنی است، محسن رضایی یکی از نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده محسوب می شود که پیش از این نیز سفرهایی به استان آذربایجان‌شرقی، گلستان، اصفهان، ایلام و ... داشته است.

 

تشریح برنامه های هفته احسان و نیکوکاری در آذربایجان شرقی

 

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، برنامه های هفته احسان و نیکوکاری را تشریح کرد و گفت: برنامه های هفته احسان و نیکوکاری با شعار همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده ها از 14 تا 21 اسفند ماه سال جاری به اجرا در می آید.

 

وی با بیان این‌که برنامه های هفته احسان و نیکوکاری با شعار همت مردمی ،سلامت و توانمندی خانواده ها از 14 تا 21 اسفند ماه سال جاری به اجرا در می آید، ادامه داد: به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، کارکنان خدوم این نهاد در اولین روز این هفته با آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نیز احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی دیدار می کنند.

 

دشتی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش ،صدا و سیما، سازمان دانش آموزی و نیروی مقاومت بسیج در برگزاری هر چه باشکوه تر هفته احسان و نیکوکاری مشارکت می کنند.
 
وی یادآور شد: پایگاه های مدارس در 16 اسفند،کمیته امداد و نیروی مقامت بسیج در 17 اسفند و پایگاه های مستقر در نماز جمعه و مسیرهای پیاده روی آن در 18 اسفند آماده جمع آوری کمک های مردم نوعدوست استان می باشد.

 

بزرگداشت هفته تربیت اسلامی در تبریز برگزار می‌شود 

 

همایش بزرگداشت هفته تربیت اسلامی با رویکرد سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی 8 اسفند در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان در تبریز برگزار می‌شود.

 

فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع خبرنگاران گفت: به میمنت بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی همایش تخصصی یک روزه سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: این همایش علمی تخصصی با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و سایر اساتید صاحب نظر از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه، 8 اسفند در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همایش علمی، تخصصی یک روزه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به‌همت اداره کل آموزش و پرورش و با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان استان برگزار می‌شود.

 

رضایی خاطرنشان کرد: در این همایش همچنین از فعالین برتر حوزه معاونت پرورشی، فرهنگی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان تجلیل خواهد شد.

 

نشست هم اندیشی روحانیان شیعه و سنی چالدران برگزار شد

 

قلی پور، فرماندار چالدران در این جلسه با بیان این‌که همه اقشار جامعه باید خود را مخاطب فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب بدانند، گفت: این جلسه در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ وحدت و تاکید بر برادری ها حول محور ولایت برنامه ریزی و برگزار می شود.

 

وی به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره و خاطر نشان کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن بدون توجه به حواشی موجود در جامعه با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب حضوری حماسی و بی سابقه داشتند.

 

وی به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به عنوان بزرگترین نمایش سیاسی اجتماعی ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان با طراحی فتنه ای دیگر در پی اخلال و شکاف در نظام اسلامی کشورمان هستند که با تدابیر و فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب و لبیک گویی مردم و سران سه قوه و زیر مجموعه های آنان مثل همیشه ناکام خواهد ماند.

 

حجت الاسلام یوسف زاده، امام جمعه چالدران نیز در این نشست به پیوند عظیم قلبی مردم و مسئولان با اصل ولایت مطلقه فقیه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم مانند همیشه با لبیک گویی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صحنه حاضر هستند و باید در اعمال و رفتار مدیران و مسئولان رفتار علوی تجلی پیدا کند./935/د101/ب

ارسال نظرات