۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۵۷۷۶۰
زاکانی:

چراغ سبز به آمریکا وجه مشترک انحراف و فتنه است/ اصولگرایان متحد نشوند شکست شان حتمی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران نشان دادن چراغ سبز به آمریکا را از وجوه اشتراک جریان انحرافی و فتنه خواند و گفت: حتما باید در صحنه آینده تمام اصولگران باید بر اساس مصلحت کشور دقت داشته که اگر جریان انحرافی و فتنه تهدید برای جهت گیری کشور ایجاد کردند به یک نامزد اتفاق نظر داشته باشند.
زاکاني زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جامعه مدرسین در جمع فرهنگیان استان قم، ضمن تسلیت رحلت آیت الله خوشوقت شرایط پیشروی انقلاب را ویژه دانست و گفت: به هر میزان که ما اوج میگیریم به همان میزان با تهدیدهای متفاوت دشمن روبرو میشویم.

وی ادامه داد: اگر نسبت به شرایط کنونی توجه داشته، مختصات دقیق آن را در نظر داشته باشیم و یک نقشه مطلوب را ترسیم کنیم به مسیری که میخواهیم زودتر میرسیم، دشمن امروز متوجه شده اگر ما این گردنهها را عبور کنیم محال است که بتواند ما را مهار کند.

حق اشتباه نداریم

زاکانی با تأکید بر ضرورت توجه و مرور گذشته تا به امروز اظهار داشت: ما حق اشتباه نداریم چرا که اگر ما اشتباه کنیم دشمن اشتباه نمیکند و این خود سبب عقب افتادگی ما از هدف میشود، نقاط قوت را باید تقویت و نقاط ضعف را جبران کرد چرا که دشمنان همیشه از نقاط ضعف ما سوء استفاده کردهاند.

وی افزود: باید برای انقلاب نقشه جدی ترسیم کرد و فرصتی که در آینده ایجاد میشود را به یک فرصت طلایی تبدیل کرد و این فرصت طلایی در صورتی ایجاد میشود که تمام مردم در صحنه حضور داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامیبا بیان این که وصیت نامه نورانی امام راحل یکی از میزانها دقیق برای ترسیم نقشه راه است، بیان داشت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود به این مضمون میفرمایند «انگیزه الهی و اجتماع مردم و وحدت کلمه راه رسیدن به هدف است در حالی که فراموش کردن هدف که تشکیل حکومت اسلامی است و تفرقه سبب بازداری فرد از هدف میشود».

سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری میزان برای راه است

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم امروز افرادی که در گذشته نقش آفرینی میکردند در صحنه بوده و به نوعی مدعی هستند و بدون شناخت آنها نمیتوان به هدف رسید.

زاکانی با بیان این که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چهار گفتمان بیگانه ستیزی در دوره دفاع مقدس، دولت سازندگی، دولت اصلاحات و دولت اصولگرایان را تجربه کردیم به انتخابات آینده اشاره کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم برای آینده انتخاب داشته باشیم باید بدانیم که کدام دوره با میزان که وصیت نامه و سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری همخوانی دارد و اگر همخوانی ندارد به دنبال این باشیم که اشکال از کجاست.

وی اظهار داشت: امروز در میان راه هستیم، از یک سو کشورهای غربی مدعی اند که الگو مناسب برای رسیدن به یک جامعه توسعه یافته را دارند و می گویند اگر میخواهید کشورتان توسعه پیدا کند باید از الگو ما پیروی کنید و از یک سو الگو پیشرفت اسلامی است که تاکنون به جز جمهوری اسلامی ایران نمونه دیگر وجود ندارد، باید سعی کنیم یک جامعه نبوی و علوی را بسازیم که نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد.

عضو جمعیت رهپویان با اشاره به این که دولت سازندگی هم دارای خدمات و پیشرفت و هم دارای آسیبهای جدی بود، ابراز داشت: درست است که دولتهاشمی در صدد این بود که عقب افتادگیها زمان حکومت طاغوت ستم شاهی و هشت سال دفاع مقدس را جبران کرده و کشور رو به سوی پیشرفت حرکت کند ولی الگو نادرست تبعاتی را نیز خواهد داشت مانند خلق ثروت بدون توجه به عدالت در توزیع و مسیری را رفتیم که خواسته و ناخواسته آسیبهای را نیز در پی داشت.

وی ادامه داشت: در دوره دولت سازندگی در حوزه سیاست گفته میشد دانشجویان حق کار سیاسی در دانشگاه را ندارند، در دوره خاتمی نیز مسیر دولت سازندگی با شدت بیشتر ادامه داشت و این دولت الگوهای دولت سازندگی را عاریه گرفته بود.

برخی از مسؤولان از ارزش ها فاصله گرفتند

زاکانی با بیان این که در فتنه 88 بیشترین سرمایه گذاری برای نبود ریزش در انقلاب بود، گفت: با تمام تلاش هایی که صورت گرفت اما برخی خود را از انقلاب جدا کردند، امروز مشکل جدی این است که برخی از دوستان که مسؤولیت دارند به اصول و ارزشها عمل نمیکنند، اشکالات رفتاری و عملکردی دارند، اگر کار حسن انجام میدهند به سبب عمل به اصول است و هر جا گرفتار اشتباه میشوند به سبب دوری و جدایی از ارزشها است.

وی تأکید کرد: باید در انتخابات آینده کسی را انتخاب کنیم که به ارزشها باور داشته باشد، ما باید به خود برگردیم و توجه داشته باشیم آینده روشن و شفاف است و اصل هدف دشمن این است که ضد انقلاب را منسجم کند البته در این هدف نیز مقداری موفق شده است.

تمام مشکلات به سبب تحریم ها نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تمام مشکلات کشور به سبب تحریمها نیست، گفت: بخش زیادی مشکلات کشور به سبب تفاهم نداشتن مسؤولان با یک دیگر، عدم تدبر و نظارت درست در جامعه، عدم مبارز با مفاسد اقتصادی است و متأسفانه دولتها شعار داده و عمل اساسی از سوی آن ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسؤولان و مسؤولان با یک دیگر است برای نمونه حادثه مجلس در روز یکشنبه هیچ دست آورده جز سیاهی نداشت، در این حادثه هیچ کس برنده نشد، همه آسیب دیدند و متأسفانه توجه نداریم که جهانی امیدش به انقلاب اسلامی ما است.

زاکانی با اشاره به این که انتخابات ریاست جمهوری یک فرصت طلایی است، خاطرنشان کرد: باید در این فرصت طلایی تلاش کنیم جهت گیری کشور بماند اصولگری در کشور پا برجا بماند، جریان فتنه و انحراف به شدت در تلاش هستند این جهت گیری نباشد.

وی افزود: فتنه گران میگویند تمام اصولگرایان دولت است، کارهای خوب دولت را نمیببیند و تنها به دنبال کارهای زشت هستند، ما که ادعا نداریم تمام کارها را انجام دادیم ولی باید دقت داشته باشیم جریان فتنه به دنبال این هستند که عناصر خود را داخل کنند؛ جریان انحرافی نیز به دنبال این است که کشور را به سوی سراشیبی ببرد که کسی جرأت نکند مسؤولیت آن را برعهده بگیرد.

فتنه و انحراف به آمریکا چراغ سبز نشان می دهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان دادند چراغ سبز به آمریکا را از صفات جریان انحرافی و فتنه خواند و اظهار داشت: حتما باید در صحنه آینده تمام اصولگران باید بر اساس مصلحت کشور دقت داشته که اگر جریان انحرافی و فتنه تهدید برای جهت گیری کشور ایجاد کردند به یک نامزد اتفاق نظر داشته باشند نامزدی که بتواند با آنها رقابت کند، چرا که اگر متعدد شویم شکست میخوریم.

وی اضافه کرد: اگر جهت گیری کشور آسیب ببیند نیاز به وحدت میان اصولگران است و باید کسی که میتواند نمایندگی این گروه را برعهده بگیرد، ولی اگر جهت گیری به واسطه جریان انحرافی و فتنه به خطر نیفتد حتما باید برای رونق انتخابات و معرفی سلایق تکثر ایجاد شود.

باور قلبی به اسلام و ولایت مدار ملاک رییس جمهور آینده

عضو جمعیت رهپویان خاطرنشان کرد: حق نداریم با سرنوشت انقلاب بازی کنیم، کشور نیاز به پیشرفت و تحول دارد، شرایط فعلی کافی نیست، گروهی باید کار را به دست بگیرند که امتحان پس داده باشند و با تمام وجود اسلام را باور داشته باشند، ولایت مدار باشند، ولایت مداری خود را در طی بیست و چهار سال نشان داده باشند.

وی در پایان گفت: اشکال عمده دولتهای گذشته این بود که موازی با مقام معظم رهبری سیاست گذاری میکردند، باید فردی که انتخاب میشود عدالت خواه، فساد ستیز، تحول خواه، داری الگو و برنامه باشد./993/پ202/ج   

 

ارسال نظرات