۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۵۷۵۲۳

گردهمایی معاونان پژوهشی مدارس علمیه شمال غرب کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست معاونان پژوهشی حوزه های علمیه شمال غرب کشور به میزبانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد.
گردهمایی معاونان پژوهشی مدارس علمیه شمال غرب کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست معاونان پژوهشی حوزه های علمیه منطقه شمال غرب کشور با هدف هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون برگزاری نخستین المپیاد علمی طلاب استان های شمال غرب کشور امروز به میزبانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد.

 

حجت الاسلام رسول جوانی، معاون پژوهش حوزه علمیه بناب در حاشیه این نشست به خبرنگار رسا گفت: پیش از نخستین نشست هم اندیشی معاونان پژوهشی حوزه های علمیه منطقه شمال غرب در شهر ارومیه و دومین نشست در تبریز برگزار شده بود که امروز سومین نشست به میزبانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد.

 

وی با اشاره به این‌که محور اصلی موضوعات طرح شده در این نشست پیرامون آمادگی طلاب، زمان‌بندی، نحوه برگزاری و داوری نخستین المپیاد علمی طلاب استان های شمال غرب کشور بوده است، خاطرنشان کرد: در این سه جلسه بحث‌هایی پیرامون چگونگی برگزاری این المپیاد صورت گرفت که در نهایت به جمع‌بندی های نهایی رسیدیم.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه بناب تصریح کرد: مقرر شد تا نخستین دوره المپیادهای علمی حوزه های علمیه شمال غرب کشور تابستان در دو مرحله استانی و منطقه ای در بهار و تابستان سال آینده و در دو بخش آموزش‌محور و پژوهش‌محور با حضور طلاب پایه های یک تا شش برگزار شود.

 

حجت الاسلام جوانی با بیان این‌که المپیاد برای نخستین بار به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: پس از برگزاری دو مرحله در سطح استان ها، از مجموع شش حوزه علمیه استانی 180 نفر برای رقابت در مرحله منطقه ای شمال غرب کشور معرفی خواهند شد که در نهایت 18 نفر از هر پایه سه نفر به عنوان طلاب برگزیده شمال غرب انتخاب می شوند.

 

وی با اشاره به این‌که المپیاد علمی حوزه‌های علمیه شمال غرب با هدف شناسایی و حمایت از طلاب مستعد برگزار خواهد شد، گفت: ایجاد شوق و انگیزه مطالعه میان طلاب، شناسایی و حمایت از طلاب مستعد، ارتباط فعال و اثر بخش مدارس علمیه شمال غرب، شناسایی نقاط ضعف و قوت مدارس علمیه از دیگر اهداف این المپیاد است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه بناب در پایان با اشاره به این‌که هم اکنون بیش از 700 نفر طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه بناب مشغول به تحصیل هستند، گفت: حوزه علیمه برادران بناب با نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور به عنوان حوزه علمیه ویژه و مستقل شناخته شده و همتراز با حوزه‌های علمیه استانی قرار گرفته است./935/پ203/ب

ارسال نظرات