۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۷۴۸۱

المپیاد علمی مدارس علمیه شمال غرب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب از برگزاری نخستین دوره المپیادهای علمی حوزه های علمیه شمال غرب کشور خبر داد.
المپياد علمي

حجت الاسلام رسول جوانی، معاون پژوهشی حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برگزاری همایش هم‌اندیشی معاونان پژوهشی مدارس علمیه منطقه شمال غرب در بناب اظهار داشت: در این نشست که با حضور معاونان پژوهشی مراکز مدیریت استانی در منطقه شمال غرب نیز همراه بود، پیرامون المپیاد علمی طلاب برادر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

وی با اشاره به این‌که نخستین دوره المپیادهای علمی حوزه های علمیه شمال غرب کشور تابستان سال آینده در ارومیه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این المپیاد در دو مرحله استانی و منطقه ای در دو بخش آموزش‌محور و پژوهش‌محور با حضور طلاب پایه های یک تا شش برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جوانی با بیان این‌که مرحله استانی در بهار سال آینده در سطح شش استان منطقه شمال غرب و مرحله منطقه ای در تابستان 92 به میزبانی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این المپیاد که برای نخستین بار به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد، برای هر یک از پایه های تحصیلی سطح یک به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

 

معاون پژوهشی حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب با اشاره به مراحل برگزاری این رقابت علمی پژوهشی طلاب گفت: پس از برگزاری دو مرحله در سطح استان ها، از مجموع شش حوزه علمیه استانی 180 نفر برای رقابت در مرحله منطقه ای شمال غرب کشور معرفی خواهند شد که در نهایت 18 نفر از هر پایه سه نفر به عنوان طلاب برگزیده شمال غرب انتخاب می شوند.

 

وی با اشاره به این‌که المپیاد علمی حوزه‌های علمیه شمال غرب با هدف شناسایی و حمایت از طلاب مستعد برگزار خواهد شد، گفت: ایجاد شوق و انگیزه مطالعه میان طلاب، شناسایی و حمایت از طلاب مستعد، زمینه‌سازی برای ایجاد روحیه اعتماد به نفس طلاب و همراه‌سازی آموزش و پژوهش در رقابت علمی از اهداف این المپیاد است.

 

حجت الاسلام جوانی ارتباط فعال و اثر بخش مدارس علمیه شمال غرب با یکدیگر، جلب مشارکت اساتید، طلاب و فضلای حوزه در فرآیند شناسایی نقاط ضعف و قوت مدارس علمیه در عرصه آموزش و پژوهش و سنجش توان علمی طلاب را از دیگر اهداف این المپیاد عنوان کرد و گفت: به دنبال تقویت بنیه علمی، گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش، توجه به کاربردی کردن آموزه های متون هستیم./935/ت302/ب

ارسال نظرات