۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۱۵۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

راه رسیدن به سعادت بهره گیری از کلام انبیا و اولیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سرپیچی افراد از فرامین و رهنمودهای رهبران دینی، گفت: در زمان پیامبر اعظم(ص) نیز عده‌ای به سخنان ایشان گوش می‌دادند اما در مقام عمل خلاف گفته‌های پیامبر عمل می‌کردند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه انصارالمهدی(عج) بر ضرورت استفاده از رهنمودهای قرآن و به کار بستن آن در زندگی تأکید کرد و عمل به قرآن را راه رسیدن به کمال و سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست.
وی با بیان این‌که قرآن باید در رفتار و اعمال انسان اثرگذار باشد، ابرازکرد: ختم قرآن به تنهایی فایده‌ای ندارد و قرآن باید در دل و جان انسان نفوذ کند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود در زندگی باشد، اظهار کرد: باید همیشه خود را در محضر خدا بدانیم و یقین داشته باشیم که همه اعمال و رفتار ما ثبت و ضبط می‌شود.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سرپیچی افراد از فرامین و رهنمودهای رهبران دینی، گفت: در زمان پیامبر اعظم(ص) نیز عده‌ای به سخنان ایشان گوش می‌دادند اما در مقام عمل خلاف گفته‌های پیامبر عمل می کردند.
وی با بیان این‌که همیشه استغفار مورد توجه معصومان(ع) قرار داشته است، ابراز کرد: خداوند به همه امور ما آگاه است؛‌ برخی از انسان‌ها به این امر توجهی ندارند و از استغفار نیز غافل هستند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به فلسفه ارسال انبیای الهی، خاطرنشان کرد: انسان باید توجه ویژه‌ای به مبحث خداشناسی داشته باشد و بداند که راه رسیدن به سعادت بهره گیری از کلام انبیا و اولیای الهی است.

آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت اسلامی زندگی کردن مردم تأکید کرد و گفت: همه باید در این نظام اسلامی به گونه‌ای زندگی کنیم تا فرزندان شایسته‌ای برای اسلام و دین باشیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات