۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۷۱۴۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

حسن سلوک و زی طلبگی مهم‌ترین رسالت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که اهل علم باید آداب و سنن را تنها برای فراگیری ندانسته و به دنبال عمل باشد، بیان داشت: حسن سلوک و زی طلبگی باید از سوی طلاب رعایت شود.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدحسین رخشاد، استاد اخلاق حوزه علمیه امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که هر انسانی مکلف است تا خود را به بهترین نحو ممکن بسازد و در این راستا اهتمام ارزنده ای داشته باشد، گفت: انسان بسیاری از امور را می داند اما در مقام عمل کوتاهی می کند که در واقع نباید این گونه باشد.

 

وی با اشاره به این که اهل علم باید آداب و سنن را تنها برای فراگیری ندانسته و به دنبال عمل باشد، بیان داشت: حسن سلوک و زی طلبگی باید از سوی طلاب رعایت شود.

 

شاگرد علامه طباطبایی با تاکید بر این که کسب علم باید برای کسب رضایت حضرت حق باشد، خاطرنشان کرد: طلاب باید قدر خود را دانسته و از این فرصت استفاده شایسته ای را داشته باشند تا بتوانند درجات علمی را با شادابی و نشاط بگذرانند.

 

حجت الاسلام رخشاد با بیان این که طلاب باید حرمت درس و استاد را رعایت و به این مسأله مهم توجه داشته باشند، گفت: فرصت های زندگی مغتنم است که باید قدر آن را دانسته و بهترین استفاده ها را از زمان داشته باشیم.

 

شاگرد آیت الله بهجت با اشاره به این که اطاعت از استاد سبب توفیق انسان در پیمودن مسیر می شود، بیان داشت: انسان باید خود را دریابد و به این نکته توجه کند که همیشه حضور نداشته و روزی باید از این دنیا به سرای آخرت برود.

 

وی با بیان این که تقرب به خداوند منان امری ارزنده است که موجب سعادت انسان می شود، خاطرنشان کرد: انسان باید به دنبال اموری رفته که برای او منفعت آفرین بوده و آثار و نتایج ارزنده ای را برای وی رقم بزند.

 

حجت الاسلام رخشاد با تاکید بر این که شب زنده داری سبب توفیق انسان می شود، گفت: انسان باید تا می تواند از راز و نیاز در شب بهره گیرد که امری ارزنده و والا است و تاثیر خوبی در زندگی او خواهد داشت.

 

حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در این مراسم با بیان این که سنت حوزه های علمیه این است که از بزرگان پیرامون مسائل اخلاق بهره می گیرند، بیان داشت: امروز همه ما نیازمند آن هستیم تا برای زندگی بهتر و شایسته از نصایح و رهنمودهای بزرگان استفاده ارزنده ای را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که در حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل به مباحث و دوره های اخلاقی توجه ویژه ای می شود و اهتمام خوبی در این راستا وجود دارد، خاطرنشان کرد: دوره های ترویج مکارم اخلاقی هر هفته به صورت منظم در این حوزه علمیه برگزار می شود که با استقبال خوبی از سوی طلاب و اساتید روبرو شده است.

 

حجت الاسلام موسی رجایی با بیان این که در این دوره ها از اساتید برجسته اخلاق استفاده می شود، گفت: باید این فرصت های ارزنده را قدر دانسته و استفاده کافی را از آن ببریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات