۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۶۹۴۳
زاکانی در جمع دانشجویان:

در دوران هاشمی کسی جرات نداشت کار سیاسی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما به عنوان نیروهای انقلاب به این ایام پیش‌رو و در برهه‌ای که تحت فشار تحریم‌ها قرار داریم به عنوان یک فرصت طلایی نگاه می کنیم که اگر هم دست به دست هم دهیم در همین فرصت اهداف درخشانی را که امام و رهبری در پی آن بوده و هستند را رقم خواهیم زد.
عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران در مجلس هشتم

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از دانشجو، علیرضا زاکانی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی 13 آبان با بیان اینکه روی سخن من با متن انقلابی جامعه است، گفت: همان کسانی که در انقلاب قیام کردند، در دفاع مقدس از اسلام و کشور عزیزمان دفاع کردند و سرشان را در مقابل کسانی که در این 34 سال بعد از پیروزی انقلاب آمده بودند به اسلام و ولایت آسیب بزنند پایین نینداختند و در فتنه سال 78 و 88 ایستادگی نموده و به درستی عمل کردند کار دارم و به یقین شما بخش مهمی از همان متن انقلابی هستید.


این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برای آنکه درست عمل کنیم نیاز داریم مختصات جایی را که در آن هستیم به خوبی بشناسیم، افزود: در غیر این صورت نمی‌توانیم تکلیف خودمان را بشناسیم و به وظیفه‌امان عمل کنیم.

 

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم چنین مسیری را طی کنیم لازم است با ملاک و میزان حرکت کنیم؛ باید میزان را از اسلام عزیز و بیان گویای آن ولایت فقیه بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه به تمام کسانی که در خط ولایت هستند عشق بورزید اما آنها را به درستی رصد کنید تا اگر با میزان ولایت همخوانی نداشتند به آنها تذکر دهید و در صورت عدم رعایت آنها را کنار بگذارید تصریح کرد: ما نیاز داریم که فرصت‌ها و تهدیدهای فعلی فراروی انقلاب اسلامی را با همین میزان و ملاک بسنجیم.


این نماینده مجلس با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه امام گفت: در بند اول وصیت نامه امام آمده است که انقلاب تحفه الهی است، این میراث بزرگی است که در دست ما هست، لذا هیچ کس حق ندارد با آن بازی کند.

 

زاکانی افزود: در بند دیگری از وصیت نامه امام آمده است: اسلام سعادت دنیا و آخرت شما را تضمین می‌کند که حفظ آن از اوجب واجبات است بنابراین باید دست و دل همه ما برای اسلام بلرزد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه برخی تصور می‌کنند این انقلاب یک میراث ارزانی است که به دستشان رسیده و با آن بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امام عزیزمان دو ویژگی را عامل پیروزی و بقا دانستند یکی انگیزه الهی و هدف غایی حکومت اسلامی و دیگری اجتماع مردم و وحدت کلمه برای رسیدن به همان هدف غایی حکومت اسلامی و ما نیز علاوه بر تاکید بر این دو ویژگی به نکته دیگری که امام بزرگ ما نفرمودند می رسیم و آن هم نقش ممتاز رهبری امام در انقلاب اسلامی است از همین رو نقش ممتاز ولی فقیه در انقلاب آنقدر آشکار است که اگر ما نقش حضرت امام ره و مقام معظم رهبری را در پیروزی و بقا از این انقلاب بگیریم می بایست از همان روز اول دچار سقوط و بیراهه می‌شدیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید سی و چهار سال گذشته را نقد کنیم، ادامه داد: عده ای خواسته یا ناخواسته بنای دشمنی و تهدید اساس انقلاب را در پیش گرفته‌اند.

زاکانی تصریح کرد: ما به عنوان نیروهای انقلاب به این ایام پیش‌رو و در برهه‌ای که تحت فشار تحریم‌ها قرار داریم به عنوان یک فرصت طلایی نگاه می کنیم که اگر هم دست به دست هم دهیم در همین فرصت اهداف درخشانی را که امام و رهبری در پی آن بوده و هستند را رقم خواهیم زد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در تجربه سی و چهارسال گذشته ما چهار گفتمان رسمی را تجربه کردیم، گفت: غیر از دو سال اول انقلاب که فضای آرمان‌خواهی فوق العاده‌ای در کشور حاکم بود ما توانستیم چهار گفتمان رسمی را در کشور تجربه کنیم.


زاکانی افزود: با شروع جنگ تحمیلی گفتمان مقاومت و بیگانه ستیزی را براساس اتکا به اسلام و خلاقیت های برخاسته از متن انقلابی جامعه بویژه جوانان این کشور را در صحنه، تجربه کردیم که هم به واسطه آن انقلاب را صادر کرده و هم ظرفیت‌های مادی و انسانی فوق العاده‌ای را برای ایران اسلامی فراهم کرد.

 

نماینده مردم تهران ادامه داد: بعد از این دوره، دوران سازندگی را در کشور داشتیم و بعد از آن اصلاحات و در پی آن دوره اصولگرایی را تجربه نمودیم.

وی بابیان اینکه در هر چهار گفتمان توجه به اصول و ارزش‌های انقلاب ملاک قرار گرفت و همه این افراد ارزش‌های انقلاب را سردست گرفته و جلو آمدند، خاطر نشان کرد: اگر در دوره هاشمی شکوفایی اقتصادی اصل شد و یا در دوره خاتمی توجه به آزادی‌ و آزادی خواهی ارزش قرار گرفت اینها جزء اصول انقلاب بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در دوره احمدی نژاد عدالت طلبی و عدالت گستری مورد تاکید قرار گرفت که این هم از اصول انقلاب بود.
زاکانی با بیان اینکه در دوره سازندگی و اصلاحات پایبندی بر مدل‌های که بتواند براساس ارزش‌های ما انقلاب را به سمت غایت اسلام پیش ببرد، صورت نگرفت، گفت: این امر باعث شد که ما به سمت بیراهه برویم و در نهایت در دوره هاشمی و خاتمی یک انحراف مبنایی داشته باشیم.

 

وی افزود: در سال 84 زمانی که آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری موفق شد مقام معظم رهبری فرمودند که این قطار به ریل خود بازگشت بنابراین ما مسئولیت داریم که این قطار را روی ریل نگه داریم؛ باید همه جهت گیری درست و ارزش‌ها را حفظ کنیم.

 

زاکانی با طرح این سئوال که چه کسی گفته مابه عدالت خواهی یا آزادی و یا توسعه اقتصادی نیاز نداریم، تصریح کرد: اینها همه بخشی از اصولی است که رهبری در هشت بند در 29 خرداد سال 85 به عنوان اصول و اساس اصولگرایی مطرح کردند و ما امروز معتقدیم که باید همه توانمندی و ظرفیت های کشور را در جهت تحقق همه ارزشهای انقلاب اسلامی که سرفصل های عمده آنها را رهبر فرزانه انقلاب در تبیین اصولگرایی فرمودند با گفتمان پیشرفت اسلامی نه با مدل توسعه غربی و برمبنای بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور و سایر ظرفیت های قابل انطباق با ارزشهای اسلامی مان در سایز نقاط جهان محقق نماییم.

 

وی یادآور شد: در مسیر طی شده در 34 سال گذشته افق بلندی در مقابل انقلاب اسلامی نمایان شده که نباید بادستان خودمان آن را خراب کنیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه طی 34 سال گذشته دشمن روز به روز ضعیف شده است، گفت: در سال 70 بوش پدر داعیه نظم نوین جهانی داشت و در سال 80 بوش پسر مسئله خاورمیانه بزرگ را مطرح کرد، در سال 85 با حمله به لبنان خانم رایس گفت: قصد داریم خاورمیانه جدید ایجاد کنیم، در سال 87 به غزه حمله کردند که حمله آنها ناموفق شد و در سال 89 با بیداری اسلامی جریان منطقه به گونه‌ای تغییر کرد که ایران در منطقه در جایگاهی ممتاز قرار گرفت و با تغییر جغرافیایی سیاسی شرایط متفاوتی برای آن رقم خورد.

 

وی ادامه داد: در سال اخیر هم شاهد بودیم که اسرائیل به غزه حمله کرد و بعد از هشت روز برای خاتمه دادن به این جنگ طلبی خود التماس کرد.

عضو جمعیت رهپویان با تاکید بر اینکه نظام سلطه از چارچوب مطالبه‌گری جهان به منطقه‌ای و پس از آن به کشور و سپس به یک جغرافیایی محدود رسیده است، گفت: آنها اساس انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را مانع حرکت خود می‌دانند.

 

زاکانی خاطرنشان کرد: در جریان بحران سوریه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسرائیل، قطر، اردن، عربستان و ترکیه از جمله کشورهایی بودند که تلاش کردند حلقه مقاومت را بشکنند اما جمهوری اسلامی چنین چیزی را نخواست از این رو به سوریه نیروی نظامی ارسال نکرد بلکه تجارب خود را بویژه در تشکیل و سازماندهی متن مردم را به سوریه منتقل نمود لذا امروز سوریه از بحران عبور کرده و مخالفین آن امید خود را از دست داده اند.

 

وی یاداور شد: آرمانگرا باشید و با هیچ فرد و گروهی تعارف نداشته باشید اما اهداف انقلاب را با واقع بینی دنبال کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه در این مسیر طی شده بعد از دوره دفاع مقدس تا کنون به دو مدل توسعه غربی و پیشرفت اسلامی رسیده‌ایم، گفت: با مدل توسعه غربی با شیوه‌ای که هاشمی و خاتمی آن رادنبال کردند مواجه شدیم اما در کشور ظرفیت های اساسی و انباشتی از نیروهای اسلامی داشتیم که مورد توجه قرار نگرفت.

 

زاکانی با بیان اینکه هاشمی همه مطالبات ما را در مطالبه اقتصادی خلاصه کرد، افزود: او این مطالبه اقتصادی را با یک الگوی غلط و برگرفته از مدل های توسعه غربی دنبال کرد.

وی تصریح کرد: هاشمی کشور را تحویل گرفت و پس از هشت سال آن را تحویل داد، بدون شک هم خدماتی انجام داد اما آسیب‌های مبنایی جدی به کشور وارد کرد.

 

زاکانی گفت: در این مسیر مدلی که توسط هاشمی ارائه شد موجب شد که در حوزه اقتصاد 2/9 تورم در سال 67 تبدیل به 4/49 تورم در سال 74 شود.

وی تاکید کرد: البته آسیب‌های این دولت تنها در حوزه اقتصاد نبود چرا که این الگوی اقتصادی نادرست آن فرهنگ مصرف‌گرایی و اشرافی‌گری را با خود همراه آورد و موجب شد شکل‌گیری اختلاف طبقاتی در کشور شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری دولت نخست هاشمی گفت: ماه اول تشکیل دولت اول آقای هاشمی مقام معظم رهبری در جلسه‌ای فرمودندکه با فساد و اشرافی‌گری مبارزه کنید ولی متاسفانه این موضوع مهم مورد دقت قرار نگرفت.


زاکانی خاطرنشان کرد: آنها در حوزه سیاسی هم کار و اقتصاد را اصل قرار داده و در انتخاب و بکار گیری افراد دقت ننمودند و به شدت نگاه سیاسی تنگ نظرانه ای داشتند.

 

این نماینده مجلس یادآور شد: در آن دوره که بنده در بسیج دانشجویی بودم مسئولان وزارت علوم می گفتند کسی حق ندارد کار سیاسی کند تا اینکخ رهبر معظم انقلاب در سال 82فرمودند خدا لعنت کند آنانی را که می خواهند دانشگاه را غیر سیاسی کنند.

 

عضو جمعیت رهپویان با بیان اینکه بی توجهی به حوزه فرهنگ هم باعث شد که در این حوزه دشمن که از حوزه سخت وارد حوزه نرم مواجهه با انقلاب شود و ما دچار تهاجم و شبیخون فرهنگی شویم، افزود: در این باره نیز رهبر انقلاب صحبت کردند اما نسبت به صحبت‌های ایشان در هیئت دولت وقت بی توجهی شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آغاز دولت اصلاحات عنوان کرد: وقتی به دوره آقای خاتمی رسیدیم خاتمی گفت: من غیر از هاشمی هستم و متاسفانه آقای ناطق نوری خود را ادامه دولت هاشمی دانست.

 

زاکانی افزود: آقای هاشمی در سال 84 در مصاحبه ای عنوان کرد: اگر من هم بودم علی القاعده به همین جایی که خاتمی رسیده می‌رسیدم و مسیری را می‌رفتم که خاتمی رفت؛ این یعنی اصلاحات ادامه راه سازندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه در دوره اصلاحات هم راه غلط اقتصادی ادامه یافت، تاکید کرد: کوتاه آمدن در مقابل دشمنان، حاکمیت دوگانه،تحصن مجلس، مانیفیست اکبر گنجی که امروز اسلام و انقلاب را به سخره می‌گیرد از دل همین اصلاحات بیرون آمد.

 

زاکانی با تاکید بر اینکه در این دو دوره رویکرد کشور غلط بود، خاطرنشان کرد: اگر تمام ظرفیت کشور در این دوره به فعلیت می‌رسید مجموعه حاصا از آن با غایت حکومت اسلامی در مخالفت قرار می‌گرفت.


نماینده مردم تهران با بیان اینکه راه هاشمی وخاتمی بیراهه بود و ما را به مسیر دیگری برد، گفت: خالق سال 84 رهبری بود که از دهه 70 انباشتی از نظرات امام و رهبری را در حوزه اسلام ناب رابرای ما تبیین کردند. و در بعد تشکیلات و انسجام نیروهای انقلاب در سال 78 مملکت به جایی رسید که پس از واقعه 18 تیر رهبر فرزانه انقلاب گروه‌های مختلف حتی مجاهدین انقلاب، مشارکتی‌ها و مجمع روحانیون را که نظراتشان معلوم بود را به حضور طلبیده و با آنها جلسه گذاشتند و فرمودند براساس اسلام، انقلاب اسلامی و سیره و روش امام ره و ولایت فقیه جبهه دفاع از انقلاب را تشکیل دهید.


زاکانی با تاکید بر اینکه در این جبهه آن کسی که محور است خود ولایت فقیه است خاطرنشان کرد: در آن دوره رهبری حتی با کسانی هم جلسه گذاشتند که در اساس انقلاب شک ایجاد می کردند و آن را قبول نداشتند.


وی افزود: مقام معظم رهبری در سال 80 در جلسه‌ای درباره حزب و گروه صحبت کردند و با تبیین مدل اسلامی حزب در کشور گفتند این را دنبال کنید که نیاز کشور است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مدل بدیل ما، مدل پیشرفت اسلامی است، گفت: رهبر انقلاب اندیشه و فکر را به ما داده و علماء وبزرگانی که درذیل این نگاه اجتهادی تولید محتوا می‌کنند همه ولی نعمت ما هستند و ما باید از همه این معارف استفاده کنیم.


زاکانی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از سال 80 نیز مطالبات اساسی خود را در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و عدالت خواهی و آزاد اندیشی دنبال نمودند و بنای تحول در مسیر انقلاب را داشتند، از همان جا دوربرگردان اصلاحات آغاز شد.

 

عضو جمعیت رهپویان با یادآوری انتخاب احمدی نژاد در سال 84 گفت: دراین مسیر آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، حسن او این بود که خجالت نکشید و شعارهای انقلابی را سرداد، شعارهای که تولید رهبری و از متن انقلاب بود. ایشان زحمات زیادی کشید ولی در ادامه اشتباهات بزرگ رفتاری و عملکردی دارد.

 

زاکانی تاکید کرد: این چارچوب مدیون هیچ شخصی نیست و انقلاب با هیچ کس عقد اخوت نبسته است.

وی با بیان اینکه اشکالات این دولت هم هیچ ربطی به اصولگرایی ندارد، افزود: ما نباید قبول کنیم که بگویند هر چه در این دولت اتفاقات نادرست رقم خورده منتسب به اصولگرایان است.

 

نماینده مردم تهران یادآور شد: معتقدم اگر اصلاحاتی‌ها یک چوب می‌خورند اصولگراها باید به خاطر خطا و اشتباهاتشان دو چوپ بخورند.

وی تاکید کرد: خطاهای مرتضوی فاحش است و کارهای خوبی هم که کرده معلوم است و آقای احمدی نژاد اشتباه کرد که وی را منصوب کرد اما مجلس هم نباید وزیر را استیضاح می‌کرد و باید از مسیر دیگری پیگیری اصلاح را می نمود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه امروز با دشمن غداره‌کشی به نام نظام سلطه مواجه هستیم که شش راهکار را در مقابل ما طراحی کرده است، گفت: اولین راهکار این جبهه استکباری انسجام ضد انقلاب است، ضد انقلاب برای اولین بار در شهریور امسال علیه ما متحد شدند.

وی افزود: راهکار دوم این جبهه فشار و تحریم برای جلوگیری از پیشرفت کشور و آسیب زدن به معیشت مردم است تا از این طریق مردم از حکومت و نظام روی برگردان شوند.

 

زاکانی تفرقه بین مردم و مسئولان را راهکار سوم این جبهه دانست و گفت: آنها می‌خواهند بین مسئولین با هم، بین مردم و مسئولین و بین مردم با هم تفرقه ایجاد کرده تا قدرت هدایت صحنه را از دست مسئولان بگیرند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: برهم زدن آرامش جامعه راهکار دیگر این جبهه است که البته در این باره نیز رهبر انقلاب فرمودند هر کس تا انتخابات از احساسات مردم برای برهم زدن آرامش استفاده کند به کشور خیانت کرده است.

 

زاکانی تخریب زیرساخت‌های کشور، راه‌انداختن جنگ شیعه و سنی در منطقه و در داخل کشور و کشیدن آن بین مردم و نیز متهم کردن جمهوری اسلامی برای یک اجماع بین المللی را از دیگر راهکارهای این جبهه برای ضربه زدن به انقلاب دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن گفت: تعجب می‌کنم که آقای رئیس جمهور می گوید اگر غرب ادبیاتش را عوض کند با آنها مذاکره می‌کنم؛ نه جایگاه آقای رئیس جمهور چنین صلاحیتی را دارد و نه مشکل ما فقط ادبیات آمریکا است.

 

عضو جمعیت رهپویان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در شرایط فعلی سه گروه مخالف در برابر جریان اصولگرایی قد علم کرده است، گفت: دسته اول دوم خردادی‌ها هستند که استراتژی اساسی آنها حضور جدی در انتخابات است.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند به بن بست رسیدن جامعه را القاء کرده و همه اصولگراها را برابر با دولت فعلی معرفی کنند و همچنین با سیاه نمایی خدمات دولت را ندیده گرفته و خطاهای آن را به پای همه جریان‌های اصولگرایی می نویسند.

 

زاکانی خاطرنشان کرد: این جریان در تاکتیک هم به دنبال ایجاد شبکه‌های اجتماعی است و انتخابات شوراها دستور کار اول آنها قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری چهار سطح مختلف حضور خواهند داشت، گفت: در سطح اول جبهه دوم خرداد آقایان موسوی وکروبی را دارد که در این سطح موسوی خوئینی‌ها معتقد است که در انتخابات باید با نامزدی اینها شرکت کنیم، دسته دوم حسن خمینی و خاتمی، در دسته سوم چهره‌های همچون جهانگیری، عارف و نجفی، مهرعلی‌زاده و در دسته چهارم اصولگرایانی که راه را برای آنها بازکنند را مطرح می کنند.

 

زاکانی ادامه داد: بخش دوم هاشمی است که مانند دوم خردادی‌ها می‌خواهد جامعه را به بن رسیده نشان دهد و با منجی نشان دادن خود تلاش می کند هرکس که در برابر اصولگرایی قد علم کرده با هم منسجم نماید.

وی افزود: در این سطح مطلوب اول خود هاشمی است، مطلوب دوم حسن روحانی و مطلوب سوم اصولگرایی که راهی برای آنها باز کند.

 

عضو جمعیت رهپویان بخش سوم را جریان انحرافی دانست و گفت: این جریان را کشور را به سمت یک سراشیبی پیش می‌رود که هیچ کس جرات نکند کشور را تحویل بگیرد واین گونه القاء کنند که فقط ما می‌توانیم اداره کشور را در دست بگیریم.

زاکانی افزود: توزیع پول و امکانات بین مردم، پرونده سازی برای رقبا و چراغ سبز نشان دادن به آمریکا که البته شیوه آخری از سوی هر سه گروه مخالف مطرح است از شیوه‌های این جریان به حساب می‌آید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس جریان اصولگرا را در انتخابات مجلس به پنج گروه تقسیم کرد و گفت: دسته اول پیروان امام و رهبری هستند که گزینه‌های آنها آقایان ولایتی، متکی، پورمحمدی ولاریجانی هستند که البته به جزء آقای لاریجانی گزینه‌های دیگر برای حضور اعلام آمادگی کردند.


زاکانی گفت: دسته دوم آقایان حدادعادل، قالی باف و ولایتی سه نفری هستند که با هم جمع شده و فعالیت مشترکی را دنبال می نمایند.

وی ادامه داد: دسته سوم دوستان پایداری هستند که چهارنفر آقایان جلیلی، حدادعادل، فتاح و لنکرانی را معرفی می‌کنند که با توجه به اطلاعات بنده گزینه های جلیلی و فتاح بنا به خواست خودشان منتفی است.

 

عضو جمعیت رهپویان عنوان کرد: گروه چهارم افراد مستقلی همچون محسن رضایی و سبحانی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: گروه پنجم ما هستیم که نقطه آغاز و شروع خود را متفاوت از افراد دیده و وظیفه خودمان را گفتمان سازی در کشور دانستیم.

زاکانی با بیان اینکه ما می‌خواهیم فرصت برای انقلاب خلق کنیم، گفت: در این مسیر بایدهایی داریم که ذیل این گفتمان سازی و مطالبات جدی ما حفظ جهت گیری اصولگرایانه کشوراست که اصل ومصلحت بزرگتری به شمار می‌رود.


نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر گروه فتنه، انحراف و هاشمی تهدیدی برای جهت‌گیری اصولگرایانه کشور ایجاد کنند باید تنازل کنیم و با وحدت همه گروه های اصولگرا به یک فرد برسیم اما اگر این تهدید نبود اعتقادمان این بود که اصولگرایان باید متکثر آمده و مسیری را دنبال کنند تا ضمن ابراز نظرات گروه ها، شور و نشاط انتخاباتی بیشتر شود.

 

زاکانی گفت: باید دوم ما این است که حتماً زمینه تغییر و پیشرفت همه جانبه براساس الگوی هشت ماده‌ای که رهبری فرزانه انقلاب به عنوان اصولگرایی عنوان نمودند در چارچوب پیشرفت اسلامی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نه دولت هاشمی، نه دولت خاتمی و نه دولت احمدی نژاد هیچ کدام یک قدم اساسی برای مبارزه با فساد برنداشتند، گفت: ما باید ببنیم چه کسی و با چه اطرافیانی می‌خواهد کار را در دست بگیرد این باید با آرمان‌‌های اسلامی شما عجین باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید در این مسیر به سمتی برویم که با فساد در ابعاد مختلف مبارزه کرده، دنباله‌رو ولایت فقیه باشیم، از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کرده و کشور را با کار کارشناسی و با حضور نخبگان وعالمان اداره کنیم گفت: شما وظیفه دارید هر کس می‌گوید من در این عرصه هستم و حضور خواهم داشت را نقد منصفانه و کارشناسانه کنید.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی بین دانشجویان بسیجی و زاکانی برگزار شد.
زاکانی در پاسخ به یکی از دانشجویان که پرسید عمده اشکالی که به شما وارد می‌شود این است که همواره دولت را تخریب کرده و علیه آن موضع میگیرد، گفت: این از دروغ‌های بزرگ است.


وی افزود: بطور مثال الهام در مجلس رای نداشت ولی بنده با افرادی که مخالف او بودند صحبت کردم و سعی نمودم رضایت آنها را بگیرم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در جریان این اقدام اصولگرایان مجلس به من گفتند آبروی خودت را برای الهام نگذار اما من گفتم من برای الهام آبرو نمی‌گذارم بر اساس وظیفه اعتقادی آبرو می‌گذارم.

 

زاکانی گفت: محصولی در مجلس رای نداشت اما بنده با بسیاری از کسانی که مخالف او بودند صحبت کردم؛ و ایشان با یک رای از حد لازم بیشتر رای آورد. من از متکی حمایت کردم اما شما دیدید که چگونه دولت با آن برخورد کرد و یا از مصلحی حمایت کردم دیدید که چه اتفاقی افتاد ا ما درباره بهبهانی مخالفت کردم و بعدا او استیضاح شد و امروز می‌بینیم که معاونانش در پرونده فساد نقش دارند؛ مخالف کردان بودم اما دیدید که چه اتفاقی افتاد.

 

عضو جمعیت رهپویان تاکید کرد: آنجایی که احمدی نژاد خطا کرده من همراه او نبودم اما هر جا که کار درستی کرده تلاش جدی نمودم از او را حمایت کردم.

زاکانی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویانی که عنوان کرد: آیا جبهه متحد اصولگرایی و جبهه پایداری بر سر یک گزینه به اتحاد می‌رسند یا نه، پاسخ داد: جبهه متحد امروز وجودخارجی ندارد، این جبهه یک سامانه وحدت برای یک مقطع زمانی بود؛ لاریجانی هم محصول جبهه متحد نیست زیرا هم برخی از افراد از جبهه متحد و هم جبهه پایداری و هم دیگرانی از جمله دوم خردادی ها به او رای دادند.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا اصولگرایان به چند دسته تقسیم شدند، عنوان کرد: سلایق مختلف است نباید اختلاف و دعوا کرد و اختلاف سلیقه مطلوب و این مسئله امری طبیعی به شمار می‌رود، ما باید سلایق مختلف را بپذیریم اما خودمان رنگ نپذیریم خودمان رنگمان را به رنگ ولایت کنیم.

 

زاکانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در انتخابات مجلس ما انقلابی عمل نکردید، گفت: من انقلابی عمل کردم، آقای کعبی با گفتند فکر نمی‌کردم شما و آقای فدایی این همه محکم در جبهه متحد بایستید؛ آن چه از جبهه متحد بیرون آمد آن چیزی نبود که خیلی‌ها می‌خواستند.


نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در زمینه حل مشکلات مردم چه کارهایی در مجلس کردیم، عنوان کرد: من بیشتر ظرفیت خودم را به حوزه نظارت بردم اگر در حوزه نظارت علاوه بر تقنین سرمایه‌گذاری شود نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی افزود: من برای این کار از حوزه فساد اقتصادی شروع کرده و به سراغ وزیر اطلاعات رفتم؛مسئله دانشگاه آزاد را شروع کردم ، پیرامون قوه قضائیه و آقای مرتضوی و سایر موارد عمل نمودم.

 

زاکانی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه شما می‌گویید برای وحدت تنزل کنید براساس چه مبنایی چنین حرفی را می‌زنید، گفت: عرایض بنده مخالفتی با وحدت ندارد ارایه مدل حضور فعال برای حفظ جهت گیری اصولگرایانه کشور و تحول در کشور است. من شما را نماینده متن انقلاب می‌دانم، مانسبت به ولایت و انقلاب مسئولیم، وحدت باید بر مبنای اصول باشد، محور اصول هم ولایت است.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه شما همواره می‌گوید که در مجلس صحبت کرده و انتقاد می‌کنید اما چرا در روز یک شنبه سیاه که دو رئیس قوه در مجلس بودند جلوی نمایندگان را نگرفتید که در زمان سخنرانی رئیس جمهور مجلس را به هیاهو نکشیده و به رئیس جمهور دروغگو نگویند، گفت: من مسافرت بودم و هرکسی هم در مجلس بود نمی‌توانست کاری بکند.

زاکانی ادامه داد: همه متحیر شده بودند؛ دو روز قبل معاون وزیر کار با من تماس گرفت و گفت: قرار است چنین اتفاقی در مجلس بیافتد من هم این مسئله را اطلاع دادم، صبح آن روز فراکسیون اصولگرایان اطلاعیه داد و گفت: به استیضاح رای ندهید اما وقتی بعداز ظهر آن روز رئیس جمهور آن صحبت‌ها را مطرح کرد، شرایط تغییر کرد.

 

وی افزود: کسانی که در مجلس بودند خون دل خورده بودند که چرا رئیس جمهور چنین کاری کرد، آقای لاریجانی هم در سخنانش خوب شروع کرد اما در ادامه مقابله به مثل کرد و کار او هم اشتباه بود.

 

یکی از دانشجویان از زاکانی پرسید که آیا به نظر شما مجلس در راس امور است که وی پاسخ داد علاوه بر امام، رهبری نیز بارها تاکید کردند که مجلس در راس امور است؛ این صحبت را زمانی مطرح کردند که مجلس اشکالات بسیاری داشت بنابراین مجلس در راس امور است و باید اشکالات آن را برطرف کرد.

 

وی افزود: یک شنبه سیاه باعث نمی‌شود که مجلس از راس امور بودن بیافتد؛ مجلس و دولت باید جبران کنند، ما متن دولت و تلاش هخای او در سراسر کشور را از چند نفری که در راس فعالند و جریان انحرافی جدا می‌دانیم.

 

عضو جمعیت رهپویان در پایان با تاکید بر اینکه با ملاک حرکت کرده و توجه کنیم که اسلام عزیز و زبان گویای آن امام و رهبری از این نظام چه می‌خواستند تا همان گفتمان را در کشور حاکم کنیم، گفت: در این صورت همه اصولگرایان می‌توانند با ملاک‌ها با هم هماهنگ شوند، این امر شدنی است به شرط آنکه شما در صحنه‌های انقلاب حضور داشته باشد./916/د102/ع

ارسال نظرات