۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۶۷۸۰

ساماندهی محوطه حوزه صادقیه تبریز نیازمند مساعدت شهرداری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز گفت: ساماندهی ورودی و محوطه این مرکز علوم دینی مساعدت و توجه مضاعف شهرداری تبریز را می‌طلبد.
حوزه علميه خواهران صادقيه تبريز

رقیه حیدری، مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوزه علمیه تاریخی صادقیه تبریز که در تیمچه صادقیه بازار بزرگ این شهر واقع شده است، قدمتی چند صد ساله دارد که متأسفانه امروزه به دلیل برخی موارد با مشکلاتی رو به رو شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: طلاب این مرکز علوم دینی همواره مشکل تردد داشته‌اند، چه از درب داخلی بازار و چه از سمت دبه‌خانه که محل بارانداز بازار تبریز نیز به شمار می رود، برای رفع این مشکل جلسات متعددی با مسؤولان شهری برگزار کرده‌ایم که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز با بیان این‌که ساماندهی ورودی و محوطه این مرکز علوم دینی مساعدت و توجه مضاعف شهرداری تبریز را می‌طلبد، تصریح کرد: پشت مدرسه علیمه صادقیه یک یخچال قدیمی وجود دارد که به صورت مخروبه باقی مانده بود، که قرار است به زودی مرمت و ساماندهی شود.

 

حیدری ادامه داد: رو به روی درب تیمچه صادقیه مدرسه علمیه نیز خانه‌ای قدیمی و مخروبه وجود دارد که هر از گاهی محل تجمع اراذل و اوباش و محل دفع زباله‌ بازاریان است، چنین شرایطی به هیچ وجه مطلوب خواهران طلبه صادقیه تبریز نیست که امیدواریم با مساعدت شهرداری منطقه برطرف شود.

 

وی یادآور شد:‌ از زمانی که پل صاحب الامر در این مکان احداث شد، تردد طلاب نیز با مشکل مواجه شده که در این راستا با ارگان های مرتبط نامه نگاری های زیادی صورت گرفته که در نهایت درب مدرسه علمیه از منطقه دبه خانه به سمت تیمچه صادقیه انتقال یافت.

 

مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز گفت:‌ از طرف بازار که مسیر دیگر تردد خواهران است، به علت تجمع کسبه و افرادی که برای داد وستد دور هم جمع می شوند، و همچنین شلوغی بیش از اندازه برای تردد خواهران مناسب نیست که در این زمینه هم باید فکر اساسی بشود.

 

بنا بر این گزارش، پیش از این شهردار منطقه هشت تبریز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر ساماندهی ورودی حوزه علمیه صادقیه از درب بارانداز(دبه‌خانه) بازار تبریز اظهار داشت: ساماندهی منطقه بارانداز در راسته‌کوچه تبریز در اولویت قرار دارد.

 

مدبر خاطرنشان کرد: به طور کلی نمی توان منطقه بارانداز بازار تبریز را تعطیل کرد، اما با تمهیداتی از جمله ورود و خروج در ساعات مقرر سعی شده تا حدودی به صورت مقطعی ساماندهی لازم صورت گیرد، برای تردد طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران صادقیه نیز به دنبال سالم‌سازی فضای منطقه، احتصاص پارکینگ اساتید و ایجاد فضای سبز هستیم./935/ت303/ب

ارسال نظرات