۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۱۵۶۷۳۷
حجت الاسلام رفیعی:

مسؤولان از اختلافات پرهیز کنند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام رفیعی گفت: در انتخابات باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده به کسی توهین و تهمت نزنیم؛ همچنین مسؤولان هم به جان همدیگر نیفتاده و به یکدیگر توهین نکنند.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس مذهبی، شامگاه جمعه، بیست و هفتم بهمن ماه در هفدهمین یادواره 72 شهید مسجد حاج علوان اهواز با بیان این که مسأله شهادت آنچنان مهم و عجیب است که اولیای خدا همواره آرزوی آن را داشتند، گفت: همان گونه که در احادیث آمده، اگر کسی به واقع از خداوند متعال شهادت را بخواهد، اگر در رختخواب هم بمیرد، شهید است.

این کارشناس و پژوهشگر دینی با اشاره به درجه و مراتب شهدا اظهار داشت: مراتب شهدا آنچنان است که با جاری شدن نخستین خونش، هفت پاداش به او اعطا می شود که نخستین آن یَنظُرُ فی وَجهه الله است.

وی با بیان این که باید قدر جوانانی را که با شور و اشتیاق بسیار از یادواره های شهدا استقبال می کنند را بدانیم، تصریح کرد: با وجود شبکه های ماهواره ای بسیار و جاذبه های کذایی و فریبنده دنیایی جوانان معتقد و پایبند ما از آنها دل کنده و در این یادواره ها شرکت می کنند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که باید اخلاق شهدا را در زندگی خود پیاده کنیم، چهار ویژگی را از مشخصه های بارز شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهدا کسانی بودند که تقوا داشتند و ترک گناه کردند؛ از این رو گرچه شهدا رفته اند و به ظاهر درب شهادت است، اما سیر و سلوک آنها بسته نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به جوانان گفت: خودمان باید از گرفتار شدن در ظواهر دنیا مواظبت کنیم.

این کارشناس و پژوهشگر دینی، تعبد به مسائل را دومین ویژگی بارز شهدا خواند و افزود: تنها عامل شناسایی پیکر شهید علم الهدی، قرآن نیم سوخته روی سینه آن بود و خانواده این شهید به این مسأله که علم الهدی هیچ گاه این قرآن را از خود دور نمی کرد، معترف هستند.

وی تواضع و فروتنی را مشخصه سوم و توجه به عالم را چهارمین ویژگی شهدا دانست و گفت: گرچه شهدا امروز به ظاهر در میان ما نیستند اما همچنان به ما مدیریت و به عالم توجه کاربردی دارند.

حجت الاسلام رفیعی، عفت و غلبه بر شهوت، فرو بردن و کنترل خشم، شناختن خدا و پیغمبر و رعایت حق آنها را سبب محشور شدن با شهدا دانست و بیان داشت: نه تنها نباید به شهدا ترحم نکنیم و به حال آنها غصه نخوریم، بلکه باید به آنها غبطه و حسرت بورزیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره و خاطر نشان کرد: در انتخابات باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده به کسی توهین و تهمت نزنیم؛ همچنین مسؤولان هم به جان همدیگر نیفتاده و به یکدیگر توهین نکنند./9454/پ202/ب

ارسال نظرات