۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۵۶۵۷۷
آیت‌الله یزدی:

مواضع جامعه مدرسین بر اساس شرایط زمان و مکان و وظیفه شرعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضع گیری های این نهاد برجسته حوزوی را بر اساس مقتضیات زمان و مکان و بر اساس وظیفه شرعی و ترویج دین و شناسایی مشکلات دانست.
آيت الله محمد يزدي در همايش نيم قرن حضور در قم آيت الله محمد يزدي در همايش نيم قرن حضور در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش نیم قرن حضور که پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد، با بیان این که جامعه مدرسین متعلق به همه روحانیت در طول تاریخ است، همایش نیم قرن حضور را تقدیر از یک جریان مقدس دانست.

 

وی با اشاره به انتخاب عنوان نیم قرن حضور برای همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: تصور نشود که هدف از انتخاب این عنوان، سخن از اشخاص معین و یا کارهای خاص مشخصی است که توسط افراد مشخصی انجام گرفته است، از نظر من این یک جریان مقدس معنوی است که همیشه در جامعه روحانیت وجود داشته است.

 

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تناسب شرایط زمان و مکان و با رعایت ضوابطی که در هر زمانی وجود دارد و در هر مکانی هست، وظیفه شرعی خود که ترویج دین و آیین خدا و شناسایی مشکلات موجود و برطرف کردن آن است را به درستی انجام داده است.

 

وی افزود: از روز اول تشکیل جامعه مدرسین تا امروز، روحانیت محترم و اعضای خاصی بودند که در شرایط زمان و مکان احساس تکلیف کردند که باید وظایفی را انجام دهند و به تناسب زمان و اهداف اولیه، اصلاحاتی در حوزه، حمایت از انقلاب، حمایت از جان امام‌(ره) انجام دادند که این جریان در همه زمان ها از اول غیبت کبری تا امروز روحانیت بوده است.

 

آیت‌الله یزدی با بیان این که روحانیت همیشه توجه داشته، هوشیار بوده و وظیفه خود را به دقت انجام می‌داده است، ابراز کرد: همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقدیر یا توجه به یک جریان مقدسی است که این جریان در نیم قرن اخیر به دلیل شرایط استثنایی و خاص توانسته است وظایف خاص خود را انجام دهد.

 

وی با تأکید بر این که جامعه مدرسین متعلق به همه روحانیت در طول تاریخ است، گفت: خلع شاه مسأله ساده ای نیست و برخورد با مرجعیت و حفظ جان یک مرجع در شرایطی که جریان شیطانی عظیمی که مورد حمایت همه جریان‌ها بود کار آسانی نیست، یک جریان مقدسی بوده است که امروز یادآوری از زحمات این جریان مقدس است. /920/پ202/ج

ارسال نظرات