۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۵۶۴۲۷
نماینده پارلمان عراق:

حضور منافقان در عراق غیرقانونی است

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون ائتلاف ملی پارلمان عراق، حضور منافقان در این کشور را غیرقانونی خواند و بر لزوم خروج فوری اعضای این گروهک تاکید کرد.
حجت الاسلام حسين الاسدي نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین الاسدی، نماینده عضو فراکسیون ائتلاف ملی عراق در کنفرانس خبری که امروز در بغداد برگزار شد وجود گروهک تروریستی منافقان در این کشور را غیرقانونی توصیف کرد.

 

وی با اشاره به این که منافقان در لیست گروه‎های تروریستی قرار دارند، گفت: این گروهک در فهرست بین المللی گروه‎های تروریستی قرار دارد، بنابراین حضور اعضای آن در عراق کاملا نامشروع و غیرقانونی است.

 

حجت الاسلام الاسدی افزود: مهلت قانونی حضور منافقان در عراق پایان یافته است و اعضای این گروهک باید به سرعت از خاک عراق خارج شوند.

 

نماینده پارلمان عراق با تاکید بر این که عراقی‎ها به شدت مخالف ادامه حضور منافقان در این کشور هستند، تصریح کرد: ملت عراق از حضور منافقان در خاک این کشور به شدت ناراحت هستند و خروج این افراد را خواستارند. بسیاری از رهبران این گروهک به دلیل جنایت‎هایی که علیه ملت عراق مرتکب شده‎اند تحت پیگرد قانونی قرار دارند و حکم بازداشت آنان صادر شده است.

 

وی خاطر نشان ساخت: ملت عراق ادامه حضور اعضای این گروهک را نمی پذیرد و سازمان‎های بین المللی باید به این خواسته پاسخ داده و منافقان را به کشور دیگری بفرستند.

 

گفتنی است کمپ موقت اسکان منافقان در لیبرتی واقع در بغداد، صبح روز شنبه هفته گذشته هدف 20 موشک قرار گرفت کە طی آن تعدادی از عناصر این گروهک تروریستی و همچنین تعدادی از نیروهای پلیس عراق کشته و یا زخمی شدند.
 
سازمان منافقان از مدت‌ها پیش با حمایت‌های همە جانبە آمریکا، تلاش‌‌های خود برای بازگشت بە کمپ اشرف را آغاز کردند. هم اکنون این سازمان می‌خواهد با ناامن نشان دادن کمپ موقت لیبرتی، مسئلە بازگشت بە اردوگاە اشرف را بیش از پیش مطرح کند./980/ب902/د

ارسال نظرات