۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۵۵۵۳۰
نماینده خبرگان رهبری:

تعمیق باورهای دینی بایستی از سنین کودکی نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری تأکید کرد: تعمیق باورهای اسلامی و آموزه های دینی بایستی از سنین کودکی در بینش افراد جامعه نهادینه شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در تبریز با تأکید بر این‌که مشارکت خیرین در ساخت مراکز عام المنفعه مصداق باقیات الصالحات است، اظهار داشت: حضور خیرین در طرح‌های سازمان بهزیستی مایه مباهات نظام است.

 

وی با تأکید بر این‌که راه‌اندازی مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نباید تنها به عنوان سرپناهی برای آنان تلقی شود، خاطرنشان کرد: بایستی مسائل تربیتی با رویکردی عمیق نسبت به مبانی عالی اسلام مورد توجه متولیان این مراکز قرار گیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در دین مقدس اسلام به سلامت روحی افراد به اندازه تأکید بر سلامت جسمی توجه شده است، با استناد به آیات قرآنی و روایات اسلامی تصریح کرد: چنین مراکزی ضمن تربیت اصولی کودکان محروم از خانواده، می توانند با اجرای برنامه های فرهنگی و اعتقادی گام مهمی در ترویج مبانی دینی بردارند.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که تعمیق باورهای اسلامی و آموزه های دینی بایستی از سنین کودکی در بینش افراد جامعه نهادینه شود، گفت: سازمان بهزیستی رسالت خطیری در مسائل تربیتی و آموزشی بر عهده دارد، ازاین رو بایستی از کارشناسان و روحانیان فعال در این عرصثه بهره مند شود.

 

وی بر ضرورت توجه به نیازهای عاطفی و روانی کودکان در مراکز نگهداری بهزیستی تأکید کرد و افزود: اگر بتوانیم در راستای آموزه های قرآنی و دینی حرکت کنیم، به یقین از میان چنین کودکانی، افرادی نخبه، اثرگذار و شایسته در آینده برای نظام اسلامی خدمتگزار خواهند بود.

 

امام جمعه تبریز پیشرفت و رشد علمی کشور ایران در همه زمینه ها را از امتیازات مهم و شایسته در چند سال اخیر برشمرد و گفت: در کنار افتتاح این مرکز باید در امر ارتقای سلامت روحی کودکان گام های مؤثری برداشته شود، خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمامی بخش های درمانی از متخصصان برجسته برخوردار هستیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه سلامت و بهداشت روانی، جامعه گفت: ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی همه به برکت بینش دینی آحاد جامعه و حاکمیت اسلام در امور زندگی ملت ایران است./935/پ202/ج

ارسال نظرات