۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۵۵۱۰۶
حجت الاسلام محمدی خبر داد؛

رشد 125 درصدی حضور جوانان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کشور

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از رشد 125 درصدی حضور نوجوانان و جوانان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور خبر داد.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز با حضور مسؤولان استانی و کشوری در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با اشاره به میزبانی مناسب استان مازندران در این دوره از مسابقات، بر اساس گفته های قرآن کریم و اهل بیت‌(ع) اظهار داشت: حضور در مسابقات و امور خیر یک وظیفه است، همانطور که قرآن می‌گوید در کارهای خیر بر یکدیگر پیش‌دستی کنید.

 

وی به اهداف برگزاری مسابقات قرآن در کشور پرداخت و افزود: برگزاری مسابقات قرآن هدفی است برای دوری از رذائل و رسیدن به فضائل و همچنین شناسایی و شکوفایی استعدادهای قرآنی و درونی افراد است.

 

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با تأکید بر این که حضور در مسابقات قرآن یک وظیفه است، خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر رشد بسیار چشمگیری برای حضور در این مسابقات به‌وجود آمده است و  سال گذشته ما شاهد حضور 450 هزار نفر در مراحل مختلف مسابقات قرآن بودیم اما امسال این رقم به بیش از 920 هزار نفر رسید.

 

حجت الاسلام محمدی برندگان واقعی مسابقات قرآن را افرادی دانست که استعدادهای خود را در سایه قرآن کریم شناخته اند و در ادامه به معرفی انواع مسابقه پرداخت و اظهار داشت: در عالم دو نوع مسابقه وجود دارد که یکی تکوینی و دیگری تشریحی است و سبقت تکوینی مجاز نیست چرا که هیچ یک از اجزاء هستی حق سبقت گرفتن از دیگری را ندارند.

 

سرپرست سازمان اوقاف کشور در ادامه سبقت عملی را بر دو نوع مذموم و ممدوح معرفی و تصریح کرد: سبقت ممدوح یعنی آنچه برای کار خیر است و اعمال و رفتاری است که مورد تأیید خدا و پیامبر خدا(ص) است.

 

وی در ادامه با اشاره به عدم توفیق برخی در مسابقات اظهار داشت: حضور در مسابقات قرآن امر خیری است که در راستای سربلندی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود به بیان اهداف برگزاری این مسابقات پرداخت و خاطرنشان کرد: دوری جستن از زشتی‌ها و هجرت به سوی تکامل و کمال از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است.

  

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که بزرگترین ویژگی این دوره از مسابقات حضور گسترده مردم و همچنین رشد 125 درصدی حضور جوانان و نوجوان در مسابقات قرآن است، خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر مسابقات سراسری قرآن کریم در این دوره برگزاری آن بر اساس تغییر ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه و تشکیل مرکز امور قرآنی بود.

 

سرپرست سازمان اوقاف کشور ادامه داد: برگزاری بیش از 117 محفل انس با قرآن کریم، حضور بیش از صد هزار نفر در مسابقات و محافل و رعایت مساوات بین بانوان و آقایان و همچنین رشد 60 درصدی جوایز نفرات برگزیده بخش دیگری از ویژگی های این دوره از مسابقات بود.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این بخش از سخنان خود توجه ویژه به بخش مفاهیم قرآن کریم را یکی دیگر از ویژگی‌های این مسابقات عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار ارائه شده بیش از 211 هزار نفر در رشته مفاهیم در مراحل مختلف حضور پیدا کرده‌اند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره مجدد بر حضور 920 هزار نفر در مراحل مسابقات سراسری قرآن کریم در این دوره افزود: در کشور ما بیش از 50 میلیون نفر استعداد و شرایط حضور در مسابقات قرآنی را دارند که حضور 920 هزار نفر به نسبت جمعیت کشور با ظرفیت ملت ایران مناسبتی ندارد. /950/پ202/ب

ارسال نظرات