۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۵۴۹۱۰

گرو کشی سیاسی آلمان از مصر

خبرگزاری رسا _ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در گفتگوی مطبوعاتی مشترک با محمد مرسی، ارائه کمک های مالی آلمان به مصر را موکول به استقرار وضعیت مناسب در این کشور کرد.
مرسي و مرکل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پس از آنکه دولت اخوان المسلمین در مصر توانست با اکثریت آراء قانون اساسی را تصویب کند،  پس از شکست تلاشهای گروه های لیبرال و سکولار برای همراه کردن مردم مصر با خود، قدرت های غربی حامی آن ها به حربه فشار بر دولت مصر برای امتیاز دادن به احزاب مخالف روی آورده اند.
در آخرین مورد از این اقدامات به گزارش العربیه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در گفتگوی مطبوعاتی مشترک با محمد مرسی، ارائه کمک های مالی آلمان به مصر را موکول به استقرار وضعیت مناسب در این کشور کرد. این در حالی است که گروه های شکست خورده در رفراندم قانون اساسی که متمایل به غرب هستند همان گروه هایی اند که پس از شکست در انتخابات سعی دارند با نادیده گرفتن قواعد بازی دموکراسی، دولت را ناچار به دادن امتیازات غیر قانونی به خود کنند.
این گروه ها با دعوت از هوادارانشان به حضور در خیابان ها، سعی دارند با ایجاد اغتشاش، دولت را مجبور به عقب نشینی از مواضعی کنند که اکثریت مردم مصر نیز خواهان آن هستند.
ادعای طرفداری غرب از دموکراسی تنها بهانه آن ها برای مقابله با کشورهای مستقل است و گرنه پیروز انتخابات اگر از نوکرانشان نباشد چه حماس باشد و چه اخوان المسلمین، آن ها به کارشکنی در برابر گروه پیروز روی می آورند و این داستان تکراری غرب و دموکراسی به سبک غربی است./9161/خ

ارسال نظرات