۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۵۴۸۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

گسترش بیداری اسلامی در گرو تقویت وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین وحدت امت اسلامی به منظور توسعه و گسترش موج بیداری اسلامی در جهان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جهانی کردن اسلام ناب در گرو تقویت وحدت در میان امت اسلام و کنار گذاشتن تفرقه و اختلاف است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته وحدت، این هفته را فرصت مناسبی برای تقویت وحدت و برادری میان امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: وحدت تنها راه حل کشورهای اسلامی برای برون رفت از شرایط کنونی است.

 

وی حضرت محمد (ص) را محور اصلی در تحکیم پایه های وحدت میان مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید با پیروی از اندیشه های ناب پیامبر گرامی اسلام در جهت تقویت وحدت امت اسلام گام بردارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تفرقه و اختلاف را زمینه ساز تضعیف امت اسلام دانست و تصریح کرد: وحدت در میان امت اسلامی تنها با حرکت در مسیر سیره پیامبر گرامی اسلام امکان پذیر خواهد بود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی بر اهمیت شناخت عمیق و افزایش معرفت مسلمانان جهان نسبت به پیامبر گرامی اسلام تأکید کرد و افزود: امت اسلام با الگو قرار دادن حضرت محمد (ص)، پیامبر گرامی اسلام ضمن تحکیم پایه های وحدتشان و دفع توطئه های دشمنان می توانند اقتدار را به جهان اسلام بازگردانند.

 

وی با اشاره به کارشکنی و توطئه های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان، افزود: هنگامی که بیداری اسلامی در کشورهای منطقه شکل گرفت، دشمنان آن را بهار عربی نامیدند، اما با پیروزی اسلام گرایان در کشورهای تونس و مصر خلاف این مسأله ثابت شد و این یک پیروزی بزرگ برای کشورهای اسلامی در راستای ایجاد وحدت امت اسلامی تلقی می شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی ادامه داد: هدف از وحدت مسلمانان جهان حفظ مذاهب خود بر محور اشتراک های دینی نظیر توحید، قرآن، و سنت نبوی است تا دشمن موفق به ایجاد هیچ گونه خللی در این وحدت نشود.

 

وی با اشاره به این که حضرت محمد(ص) اسوه کامل زندگی است، گفت: الگو قرار دادن سیره زندگانی آن حضرت مناسب ترین راهکار برای مسلمانان جهت تحقق وحدت اسلامی است، بنابراین باید با مطالعه عمیق سیره نبوی در جهت وحدت امت اسلامی و ترویج ارزش های انسانی در جامعه گام برداریم.

 

حجت الاسلام نعمت الهی وحدت امت اسلامی به منظور توسعه و گسترش موج بیداری اسلامی در جهان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جهانی کردن اسلام ناب در گرو تقویت وحدت در میان امت اسلام و کنار گذاشتن تفرقه و اختلاف است./950/پ202/ب

ارسال نظرات