۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۸۰۵
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی؛

استاد دانشگاه الزیتونیه تونس:عدم توجه به رهنمودهای امام خمینی سبب گسترش اختلاف میان مسلمانان شد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه الزیتونیه تونس عدم توجه به رهنمودهای امام خمینی(ره) را عامل گسترش اختلاف‎های مذهبی در جوامع اسلامی توصیف کرد.
ميزگرد گفتمان اسلامي در تونس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالقادر قحه، استاد دانشگاه الزیتونیه تونس در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تهران در کمیسیون پیامبراعظم و هویت امت واحده اسلامی، گفت: ما در این کنفرانس گردهم آمده‎ایم که پیشنهادهایی را مطرح و بعضی از مشکلات را برطرف کنیم.


وی خاطر نشان کرد: ما اگر به رهنمودهای امام خمینی(ره) در همان انقلاب اسلامی مبنی بر گسترش اسلام، حفظ وحدت و قیام علیه ظالمان زمانه عمل کرده بودیم، خیلی از مشکلات ما در حال حاضر وجود نداشت.


استاد دانشگاه الزیتونیه تونس اظهار داشت: باید برای گسترش وحدت اسلامی از فرزندان و خانواده‎های خود شروع کنیم به طوری که به آنان آموزش دهیم که چگونه باید به مذاهب دیگر اسلام احترام بگذارند.


وی عنوان کرد: همه ما شهادتین بر زبان جاری می کنیم ولی بازهم با هم اختلاف داریم. این یک بحران اساسی است که دشمنان آن را میان مسلمانان گسترش داده‎اند، ما باید بتوانیم که برادری، دوستی و محبت را میان مسلمانان رواج داده و از اختلاف‎های مذهبی جلوگیری کنیم.


عبدالقادر قحه با تاکید بر این نکته که اختلاف زبان‎ نباید مانع نزدیکی فرهنگ‎های اسلامی در جوامع بشری شود، افزود: ما در دانشگاه الزیتونیه تونس تلاش کرده‎ایم که بتوانیم وحدت را در زبان‎های گوناگون جوامع اسلامی گسترش دهیم که به حمدالله در این عمل موفق بودیم.


وی تاکید کرد: اگر به ادیان دیگر مانند مسیحیت توجه کنیم متوجه خواهیم شد که مسیحیان با توجه به گوناگونی مذاهب مانند کاتولیک و پروتستان در پیشبرد اهداف خود موفق بوده‎اند. اختلاف میان مسلمانان به عقب ماندگی و دور شدن از پیشرفت منجر می شود.


استاد دانشگاه الزیتونیه تونس در پایان گفت: همگی باید بر حبل الله تمسک جوییم و از حول آن متفرق نشویم./994/پ201/د

ارسال نظرات