۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۵۴۰۵۱
امام جمعه بناب:

احیای فرهنگ نماز سبب تقویت نظام و جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری با تأکید بر این‌که اگر خواهان بقا و دوام نظام اسلامی هستیم باید به ترویج نماز اهمیت داده شود، گفت: نماز انحرافات اجتماعی و اخلاقی را به حداقل می رساند.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جلسه ستاد اقامه نماز این شهر با بیان این‌که اگر نماز، واقعی باشد، در روح انسان مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: نماز مایه تقویت انسانیت، تربیت روحی موحد و مؤمن و راهکار حل معضلات است.

 

وی با تأکید بر این‌که نمازهایمان باید علوی، حسینی و محمدی باشد و در این صورت هیچ قدرت توان مقابله با ما نخواهد داشت،  خاطرنشان کرد: هر زمانی که مصیبتی حادث شود بهترین راه چاره توسل به نماز است؛ چرا که همه بن بست ها را می شکند و هر اندازه که به آن بها دهیم، همان قدر نیز بهره برداری خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: نظام اسلامی باید برای نماز انرژی و بها دهد و بیش از پیش به آن توجه کند. اگر صفوف نماز را مستحکم کنیم هیچ کس نمی تواند به ما آسیبی برساند؛ اما متأسفانه تا به امروز در حد شعار جلو رفته ایم. اگر بخواهیم نظام را بقا و دوام دهیم باید به ترویج نماز اهمیت داده شود.

 

امام جمعه بناب با بیان این‌که نماز انحرافات اجتماعی و اخلاقی را به حداقل می رساند، اظهار داشت: نماز تأثیر بسزایی در هدایت مردم دارد و بوسیله نماز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی و روانی حل می شود، کارهای بزرگی در این دولت انجام گرفته، اما در عرصه احیای فرهنگ نماز قدم های بزرگی برداشته نشده است که جا دارد در ارتباط با نماز نیز اقدام‌های اساسی صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: اگر مسأله اقامه نماز در کشور جایگاه حقیقی خود را به معنای واقعی پیدا کند، آن وقت خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. برای ترویج نماز و پررنگ کردن اقامه آن باید با خدا معامله کنیم و هرکس باید در اندازه توان و مسؤولیت خود در همه مراکز و بین اقشار جامعه قدم جدی بردارد.

 

برگزاری جشن های تکلیف دانش‌آموزی در حوزه علمیه بناب

 

همچنین یعقوب جلیل آذر، مدیر آموزش و پرورش بناب در سخنانی با بیان این‌که هم اکنون در 50 مدرسه این شهرستان نماز جماعت و با حضور روحانی اقامه می شود، گفت: هنوز 70 مدرسه شهرستان از امام جماعت روزحانی محروم هستند، افزون بر این‌که نمازخانه های مدارس نیاز به مرمت و تکمیل دارند.

 

مدیر آموزش و پرورش بناب ابراز امیدواری کرد تا شورای اسلامی شهر و شهرداری نسبت به تکمیل نمازخانه های مدارس اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: امسال جشن های تکلیف دانش آموزان مدارس این شهرستان در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار خواهد شد.

 

ناصر بزازبنابی، مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان بناب نیز از برگزاری مسابقه مکاتبه ای نماز ، 40 نشست دانش آموزی با حضور دو هزار نفر، 30 نشست خانواده با تحت پوشش قراردادن دو هزار و 500 نفر خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی نماز، برگزاری دوره آموزش مروجان نماز و همچنین برگزاری دوره آموزشی برای امامان جماعت مدارس«طرح مفتاح» از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات