۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۹۶۶
توصیه امام جمعه شیراز به مطرح کنندگان انتخابات آزاد:

شخصیت های تاثیرگذار عاقلانه و حساب شده سخن بگویند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فرصت طلبی دشمنان، نخبگان و خواص را به هوشیاری و ایراد سخنان سنجیده توصیه کرد و گفت: خواص با طرح مواردی که هیچ واقعیت و حقیقتی در جامعه نداشته و ندارد خوراک تبلیغاتی به دشمن ندهند.
آيت الله ايماني آيت الله ايماني
آیت‌الله اسد‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان مطرح شده درباره آزادی انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی از روی غفلت این سخنان را مطرح و فکر می‌کنند با این سخنان خود به نظام اسلامی خدمت می‌کنند، در حالی که اگر انتخابات گذشته را مد نظر قرار دهند این دغدغه آنها از بین خواهد رفت.
وی ادامه داد: البته عده‌ای نیز افراد مسأله داری هستند که شرایط آینده و موقعیت و جایگاه خود را در خطر می‌بینند و پیشاپیش چنین مسائلی را مطرح می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس مدیریت و درایت رهبر معظم انقلاب را سدی در برابر توطئه‌ها دانست و ابراز کرد: ایشان حکیمانه و با صلابت، در عین حال با نرمی و متانت همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و جایگاه هر فردی را در چارچوب قانون ارزیابی می‌کنند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: همه کسانی که ایده‌های خاصی دارند، می‌دانند که با حضور چنین رهبری که همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و نظام را از همه معضلات و مشکلاتی که استکبار جهانی ایجاد کرده به سلامت عبور داده است نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و نقشه‌های آنها برملا می‌شود.
وی تصریح کرد: مطرح کنندگان انتخابات آزاد یا باید تسلیم شوند و شرایط را با جان و دل بپذیرند یا این‌که همچون گذشته خود را به داخل و خارج بچسبانند تا ایده‌های منفی خود را چند صباحی سر زبان‌ها نگاه دارند.
امام جمعه شیراز خطاب به کسانی که حساب شده این مسائل را مطرح می‌کنند و در راستای اهداف دشمنان گام بر می‌دارند، گفت: عقل سلیم اقتضا می‌کند که رهنمودهای رهبری را بپذیرند و بدانند که رهبری مصداق بارز «ذلک فضل‌الله یعطیه من یشاء» است و خداوند عنایت ویژه‌ای به این رجل الهی و سیاسی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مدیریت قوی رهبر معظم انقلاب، گفت: خدا می‌داند چگونه دل‌های خبرگان نخست را به سمت و سوی این سلاله پاک حضرت زهرا(س) هدایت کند و در این بیست و چند سال مدیریت ایشان می‌بینیم که جامعه اسلامی ما را از چه گذرگاه‌های خطرناکی عبور داده و به موفقیت رساندند.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرصت طلبی دشمنان، نخبگان و خواص را به هوشیاری و ایراد سخنان سنجیده توصیه کرد و اظهار داشت: دشمنان به دنبال سوء استفاده از سخنان تأثیرگذاران نظام اسلامی هستند، اما متأسفانه برخی به این مسائل توجهی ندارند و جدول دشمن را پر می‌کنند.
وی ادامه داد: نخبگان و خواص باید حساب شده سخن بگویند، با مسائل عاقلانه تر برخورد کنند و با طرح مواردی که هیچ واقعیت و حقیقتی در جامعه نداشته و ندارد خوراک تبلیغاتی به دشمن ندهند.
امام جمعه شیراز با بیان این‌که انتخابات ایران همیشه در مقابل هزاران دوربین و خبرنگار خارجی برگزار می‌شود، این امر را یکی از دلایل آزادی انتخابات خواند و گفت: نتایج انتخابات گواه دیگری بر آزادی انتخابات است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس انتخابات مجلس شورای اسلامی را از دیگر دلایل آزادی انتخابات در ایران برشمرد و ابراز داشت: ترکیب نمایندگان هر دوره با دوره قبل تفاوت‌های قابل توجهی داشته و دارد، این امر نشان دهنده این است که مردم خودشان انتخاب می‌کنند و انتخابات دیکته شده، کلیشه‌ای و مهندسی شده نیست که عده‌ای بخواهند تفکر و ایده خاصی را حاکم کنند.
امام جمعه شیراز مطرح کنندگان انتخابات آزاد را به مرور تاریخ انتخابات در کشور توصیه کرد و افزود: بعد از دولت کارگزاران، دولت اصلاحات بر سر کار آمد و بعد از دولت اصلاحات نیز دولت نهم منتخب مردم بود، این امر نشان دهنده آزادی کامل انتخابات است.
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: همان‌گونه که در انتخابات 88 تقلب رمز فتنه و اغتشاش‌گری بود هیچ بعید نیست که امروز نیز افراد مسأله دار کلید واژه انتخابات آزاد را برای پیشبرد اهداف شوم خود و فتنه‌گری در نظر گرفته باشند./927/ت301/ج
ارسال نظرات