۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۵۳۴۳۸
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد؛

ارسال موجود زنده به فضا با ماهواره ایرانی در دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر با اتکا به دانش دانشمندان ایرانی ماهواره های ساخت ایران موجود زنده به فضا خواهند فرستاد.
علاء الدين بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علاءالدین بروجردی روز پنجشنبه در دومین اجلاس ملی دریای خزر در بهشهر افزود: تا کنون ایران موفق به ساخت و پرتاب چندین ماهواره به مدار زمین شده که تمام این پرتاب ها موفق بوده است.

 

وی گفت: ایران تنها کشور جهان غیر از کشورهای ابرقدرت است که موفق به دست پیدا کردن به این فن آوری و دانش شد.

 

بروجردی مقایسه ایران با کشورهای منطقه در زمینه پیشرفت علمی را نادرست دانست و افزود: ما هم اکنون در برخی از زمینه ها از سند چشم انداز 20 ساله کشور نیز جلوتر هستیم.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ارتقای جایگاه ایران در منطقه اشاره کرد و با اظهار این که هم اکنون ایران در محاسبات قدرت های منطقه و جهان مورد توجه است، گفت: یکی از موارد موفقیت ایران، ناتوانی آمریکا در جلوگیری از دستیابی کشور به فن آوری صلح آمیز هسته ای است.

 

وی افزود: ایران در سال های اخیر به موفقیت ها و پیشرفت های غیرقابل کتمانی رسیده است که تمام آنها در شرایط تحریم اقتصادی و قطع نیازهای اولیه ایران بود.

 

بروجردی به رژیم حقوقی دریای خزر اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل می خواهند در منطقه حضور پیدا کنند، اما این منطقه جایگاهی برای ورود این کشورها نیست.

 

وی افزود: یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران برای تحقق رژیم حقوقی دریای خزر ، جلوگیری از شکل گرفتن توافقات امنیتی علیه ایران است.

 

بروجردی گفت: خنثی کردن طراحی آمریکا برای حضور در منطقه هدف راهبردی ایران در دریای خزر است و رسیدن به این هدف نیز توسعه روابط با کشورهای پیرامون این دریا را می طلبد.

 

گفتنی است، دومین نشست ملی رژیم حقوقی دریای خزر صبح امروز با حضور وزیر امور خارجه، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، نمایندگان وزات کشور و نفت و سازمان های محیط زیست ، بنادر و دیارنوردی ، نیروهای انتظامی و امنیتی و مسؤولان استان های شمالی کشور در بهشهر آغاز به کار کرد. /950/پ202/ج

ارسال نظرات