۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۵۳۲۱۷
امام جمعه بناب:

مصالحه در برابر منافع ملی جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام باقری‌بنابی با اشاره به این‌که هرکس در هر جایگاهی به این نظام خیانت کند، با پاسخ دندان شکن روبرو می شود، گفت: مصالحه در برابر منافع ملی جایز نیست.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در یادواره شهدای هسته ای در مجتمع پژوهشی کاربرد پرتوهای شمالغرب کشور اظهار داشت: شهدای هسته‌ای کشور سند حقانیت ملت ایران در دفاع از حق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هستند.

 

وی با بیان این‌که ملت ایران در دفاع از حقانیت خود شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شهدای هسته ای ایران پیرو شهدای عاشورایی بودند که به دعوت دشمنان خارجی جواب منفی داده و تخصص خود را در اختیار انقلاب اسلامی قرار دادند.

 

حجت الاسلام بنابی شهدای هسته‌ای کشور را ولایت‌مداران واقعی و رستگاران دنیا و آخرت دانست و خاطرنشان کرد: شهیدانی چون احمدی روشن، شهریاری، علی‌محمدی و رضایی‌نژاد در راه اعتلای نظام اسلامی و ولایت مردانه ایستاده و به پاداش شایسته یعنی شهادت دست یافتند.

 

امام جمعه بناب با بیان این که خون پاک شهدا نظام اسلامی ایران را بیمه کرده است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ شهادت این دانشمندان برجسته در راه آرمان‌های بلند و الهی، به کشور، انقلاب اسلامی، ملت ایران و محیط علمی آبرو بخشید و آنان با این شهادت، به بالاترین رتبه از ارزشهای معنوی دست یافتند.

 

وی با تأکید بر این‌که شهادت ارزشمندترین پاداش از سوی خداوند به دانشمندان مؤمن و ولایتمدار هسته ای ایران اعطا شد، گفت: این ملت برای تحقق حقوق هسته‌ای خود شهید داده‌اند، مسؤولان بدانند که هرگونه مصالحه با دشمن و یا مصلحت‌اندیشی در برابر منافع ملی جایز نیست.

 

حجت الاسلام بنابی تصریح کرد: هرکس در هر جایگاهی به این نظام خیانت کند، با پاسخ دندان شکن روبرو می شود، امروز عزم ملی برای بهره‌مندی از برکات فناوری بومی هسته‌ای در کشور وجود دارد و مسؤولان می توانند از این فرصت برای مطالبه دیگر حقوق ملت ایران در مجامع بین‌المللی بهره مند شوند.

  

همزمان با هفته وقف کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب با حجت الاسلام باقری بنابی دیدار کردند که در این نشست امام جمعه بناب با تأکید بر احیای سنت حسنه وقف در جامعه اظهار داشت: ترویج فرهنگ و احیای موقوفات متصرفی در جامعه نیازمند عزم و توجه همگانی است.

 

وی با اشاره به این‌که برکات فرهنگی، اجتماعی و معنوی وقف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: متولیان موقوفات و مسؤولان سازمان اوقاف باید ضمن عمل به نیات واقفان، در عمران و آبادانی موقوفات نیز تلاش کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات