۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۱۱۲
نماینده خبرگان رهبری:

ولایت مداری رمز عبور از فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری را دو شرط عبور از غبار فتنه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شیفتگان مکتب اهل بیت درس انسانیت، معرفت و بصیرت می آموزند و در راه دین و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی لحظه‌ای در تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) غفلت نمی کنند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب و دانشجویان مراغه اظهار داشت: امامت و ولایت تبلوری از ارزش‌های والای انسانی و الهام بخش سعادت بشری در دنیا و آخرت است.

 

وی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری را دو شرط عبور از غبار فتنه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شیفتگان مکتب اهل بیت درس انسانیت، معرفت و بصیرت می آموزند و در راه دین و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی لحظه‌ای در تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) غفلت نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی مکتب امامت و ولایت را مبنایی محکم جهت اصلاح اندیشه های دینی و احیای سنت و تفکرات دینی عنوان کرد و گفت: اسلام و دین رسول الله در پرتو فلسفه نهضت انسان‌ساز عاشورا احیا شد، در حقیقت مبداء بنیان قیام ملت ها علیه ظلم و جور حاکمان مستکبر نهضت تاریخی حضرت اباعبدالله بوده است، نهضتی که برگرفته از فرهنگ ولایت و امامت بود.

 

وی موضع گیری‌های ائمه اطهار در برابر طاغوتیان را بنیادی ترین حرکت جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در پرتو علم، ایمان، معرفت، بصیرت و ولایت ارزش های اسلامی را احیا کرد تا با گذشت زمان با عواملی همچون غرض ورزی دشمنان و جهالت دوستان و اسطوره سازی دچار تحریف نشود.

 

امام جمعه مراغه مهم ترین رسالت امروز طلاب و دانشجویان را بهره‌مندی از عبرت‌های عاشورایی در پیروی از ولایت عنوان کرد و گفت: بزرگترین درس نهضت عاشورا این بود که اگر با ولایت بودیم، رستگار خواهیم شد و اگر در پیروی از ولایت اما و اگر به میان آید، دچار انحراف شده و ذلیل دنیا و آخرت می شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خواستار هوشیاری حوزویان و دانشگاهیان در مقابل فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شد و گفت: اگر بار دیگر غفلت نخبگان جامعه را شاهد باشیم، هیچ تضمینی برای بقای ارزش‌های اسلامی انقلاب و پاسداشت خون شهدا وجود ندارد.

 

وی بصیرت از دیدگاه ولایت را شناخت حق از باطل در غبار فتنه‌ها دانست و گفت: هرگونه تعلل در عمل به منویات رهبری خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، به عبارت دیگر بصیر واقعی کسی است که عمل در لحظه برای تبعیت از ولایت داشته باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات