۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۵۲۹۴۹
گاردین:

بشار اسد شکست ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی گاردین با تحلیل سخنان اخیر رییس جمهور سوریه گفت: مشخص است که بشار اسد آماده مقاومت و ایستادگی است و دولت خود را ضعیف نمی بیند.
A

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گاردین، بحران سوریه ماههاست که در یک بن بست واقعی به سر می برد و بشار اسد، رییس جمهور سوریه در سخنان اخیر خود که با واکنش کشورهای غربی مواجهه بود، اعلام کرد که به تروریستها اجازه جنگ افروزی در کشور را نخواهد داد و با آنها مبارزه می کند.

 

روزنامه گاردین افزود: این سخنان نشان از مصمم بودن حکومت بشار اسد است که شکست نخواهد خورد لذا بهتر است که آمریکا و انگلیس با این کشور کنار بیایند.

 

گاردین نوشت: سخنان قاطع بشار اسد و حتی چشمان وی نشان می دهد او اهل سازش و شکست نیست.

 

بشار اسد  اسد در نطق هفته گذشته در تالاری در دمشق که اولین سخنرانی عمومی او در حدود شش ماه اخیر بود مخالفانش را "دشمنان خدا و دست نشانده های غرب" خواند و گفت که سوریه خواهان مذاکره با "اربابان است نه خدمتکاران آنها."

اسد در ادامه طرح خود برای حل بحران را اینگونه تشریح کرد: 1- تعهد کشورهای ذیربط مبنی بر متوقف کردن کمک‌ها به گروه‌های مسلح و توقف عملیات تروریستی این گروه‌ها در سوریه 2- تدوین منشور ملی جدید 3- برگزاری رفراندوم 4- تشکیل دولت جدید سوریه برای نظارت بر انتخابات پارلمانی 5- تشکیل پارلمان جدید و تدوین قانون اساسی جدید./982/ب903/ک

ارسال نظرات