۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۸۹۷
استاد حوزه علمیه قم:

دنیاطلبی محصول غفلت انسان از مقام خود است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان نسبت به مقام خود جاهل است که خودش را ارزان می فروشد، بیان داشت: اگر کسی حقیقت خود را بداند هرگز فریب دنیا را نمی خورد.
دعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) در آمل با بیان این که دعا نقش اساسی در ایجاد رابطه با خداوند منان و رسیدن به محضر الهی دارد، گفت: اصل دعا برای ارتباط با خداوند منان است و رمز ارتباط با حضرت حق نیز قرآن کریم است.

 

وی با اشاره به این که کسی اگر می خواهد به حضرت حق برسد خداوند نزدیک است و فاصله ای را با او نداریم، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با انجام اعمال صالح و شایسته به سمت حضرت حق حرکت کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زمانی حضرت حق به دعا پاسخ می دهد که حقیقی بوده و از عمق جان آدمی باشد، خاطرنشان کرد: وقتی مشکل به سراغ انسان می آید ناخودآگاه دل به سمت خدا می رود که دین مبین اسلام نیز بر دعا تأکید دارد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با تأکید بر این که محبوب ترین بندگان کسانی هستند که ارتباط بیشتری را با خداوند منان داشته باشند، گفت: انسان باید در آغاز دعا ابتدا صفت های اولیای حق را نام ببرد و پس از صلوات بر رسول گرامی اسلام و آل او خواسته اش را مطرح کند.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که یکی از آداب دعا صلوات است، بیان داشت: هر دعایی در این دنیا حجابی دارد مگر این که نام حضرت محمد(ص) و آل او بیاید که ملائکه به آن توجه می کنند.

 

وی با بیان این که انسان از مقام و مرتبه ای والا برخوردار است که حتی حضرت جبرییل نمی تواند به آن برسد، گفت: آدمی باید در همه لحظه های زندگی قدر خود را به بهترین شکل ممکن بداند و تلاش کند تا به حضرت حق برسد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان نسبت به مقام خود جاهل است که خودش را ارزان می فروشد، بیان داشت: اگر کسی حقیقت خود را بداند هرگز فریب دنیا را نمی خورد و با ایمانی والا از دنیا به عنوان سرایی در راستای سعادت و عاقبت به خیری خویش بهره می گیرد.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که تعابیری که قرآن کریم در باب دنیا به کار برده است بسیار تند است و دلیلش این است که از بس انسان با این امور قرار دارد بدان دل می بندد، خاطرنشان کرد: آدمی به سرعت به ظواهر امر دل می بندد و گاه فکر می کند که هر چه وجود دارد در این دنیا است و به واقع دنیاطلبی آفت زندگی جوامع بشری شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات