۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۷۰۱
آیت‌الله خاتمی با انتقاد از طرح شعار انتخابات آزاد:

هیچ کس با هر موقعیت و جایگاهی حق ندارد از خط قرمز ولایت فقیه عبور کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شعار انتخابات آزاد را همانند کلید واژه های تقلب و کمیته صیانت از آرا در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری دانست و تاکید کرد: خط قرمز ما نگه داشتن حرمت مقام معظم رهبری است و هیچ کس در هیچ مقام و جایگاهی حق ندارد از این خطر قرمز عبور کند.
آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی وانتقاد صریح ایشان از کسانی که مدام دم از انتخابات آزاد می زنند، گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از سی انتخابات در کشور برگزار شده و بحمدلله تمام انتخابات ها آزاد بوده است.
وی افزود: مؤید این مساله نیز این است که در اصل کاندیدا شدن و نشدن هیچ فردی کسی را نمی توانسته مجبور کند، هر فردی که معیارهای قانونی بر او تطبیق می کرد اسم نوشته و کاندیدا شده است و مردم هم در انتخاب آزاد بوده اند و اصولا فلسفه نظارت استصوابی شورای نگهبان جلوگیری از دیکتاتوری است، چه دیکتاتوری فردی و چه دیکتاتوری حزبی.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: شورای محترم نگهبان نظارت دارد تا این که مردم به صورت آزاد کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند و به صحنه بیاورند و فشار باندی و یا شخصی نباشد. 
آیت‌الله خاتمی در تحلیل خود از فتنه 88 تاکید کرد: آنچه در فتنه 88 برخی از کاندیداها بر آن اصرار داشتند دیکتاتوری محض به بدترین وجه ممکن بود؛آنها می گفتند چون ما رای نیاوردیم انتخابات باطل است، ‌این مصداق دیکتاتوری است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شورای نگهبان قانون اساسی به عنوان نهادی که شش فقیه و شش حقوقدان منتخب مجلس در آن حضور دارند پاسدار رای مردم بوده و هستند. 
وی بیان داشت: شعار انتخابات آزاد نظیر کلید واژه های تقلب و کمیته صیانت از آراء که در انتخابات سال 88 مطرح شد، است؛ ‌انتخابات آزادی که مطرح می شود دو مضمون دارد یکی این که حداقل انتخابات قبلی آزاد نبوده و این دقیقا حرف دروغ فتنه گران است.
آیت‌الله خاتمی ابراز داشت: فتنه گران از روز پایان انتخابات سال 88 این واژه را مطرح کردند و البته بعدها برخی از عناصر خودشان به صراحت گفتند واژه تقلب رمز اغتشاش است.
وی افزود: مضمون دیگر انتخابات آزاد تهمت کهنه، نسنجیده و نادرست سال 88 است که انتخابات آزاد نبوده است، ممکن است برخی از افرادی که دم از این واژه می زنند به این پیامد سخن شان توجه نداشته باشند اما این تبعات و پیامدها وجود دارد.
امام جمعه موقت تهران گفت: هدف طرح کنندگان انتخابات آزاد این است که در انتخابات آینده اگر آن فرد که خواست آقایان است رای آورد خواهند گفت انتخابات آزاد بوده و اگر رای نیاورد پیشایش خواهند گفت انتخابات آزاد نبوده است. 
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: اینک که مقام معظم رهبری وارد شدند و به صراحت در این باره هشدار دادند، انتظار آن است آنهایی که غافل بودند این واژه را تکرار نکنند، انتظار بیشتر از آنهایی است که سر سفره نظام،‌ در مجلس و سایر ارگان ها نشسته اند و اگر بعد از سخن صریح رهبر انقلاب دفاع از این واژه( انتخابات آزاد) داشته باشند موضع گیری در مقابل ولایت فقیه است.
وی ولایت فقیه را در نظام اسلامی خط قرمز دانست و اظهار داشت: تاکید می کنیم خط قرمز ما نگه داشتن حرمت مقام معظم رهبری است و هیچ کس در هیچ مقام و جایگاهی حق ندارد از این خطر قرمز عبور کند.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بعد از موضع گیری صریح حضرت آقا در این باره، ولایت مداری اقضای حمایت از موضع رهبری و تایید نکردن و توجیه نکردن کسانی است که این واژه را تاکنون تکرار می کردند./924/ت302/ج
ارسال نظرات