۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۲۳۳۶
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

وظیفه قانونی دولت مبارزه با مفاسد اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که در بد‌حجابی‌های امروز جامعه دست بیگانگان در میان است، گفت: نظام باید از راه صداوسیما، ادارات و دانشگاه‌ها جلوی بی‌بندوباری‌ها را بگیرد و دولت به عنوان قوه‌مجریه تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر باید باید وظیفه قانونی خود را در این باره انجام دهد.
حجت الاسلام جعفر شجوني
حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که استعمار برای قبضه کردن کشورهای اسلامی از دو گروه در هراس بود،ابراز کرد: گروه نخست علمای دین و دیگری بانوان جامعه؛ چراکه علما رییس و مدیر جامعه بودند و خانم‌ها نیز در خانواده این نقش را داشتند به نحوی که مردم جهت رفع گرفتاری‌های خود به محضر علما حاضر می‌شدند و کودکان نیز در خانواده‌ها مادر را الگوی خود قرارمی‌دادند و اگرمادری مؤمن و اهل عمل به دین بود فرزندان آن مادر نیز همان راه را پیش‌ می‌گرفتند.
وی با تاکید بر این‌‎که بیگانگان با نقشه شوم خود قصد بی‌آبرو کردن این دو گروه را داشتند، اظهار داشت: دشمنان اسلام درنظر داشتند اهداف خود را با امامه برداشتن از علما و چادر برداشتن از بانوان پیاده‌کنند، همچنین خانم‌ها را به عنوان فرهنگ، سواد و مجامع فرهنگی دعوت به حضور در مجالس و انجمن‌های رقص و مجالس روضه خوانی‌هایی که خانم‌ها برپا می‌کردند را تعطیل و حسینیه‌ها را تبدیل به دبیرستان دخترانه می‌کردند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که رضاخان مأمور پیاده کردن اهداف استکبار در کشور بود،ابراز داشت: دشمنان در کشور ترکیه آتاتورک و در کشور عراق یاسین هاشمی را مأمور خود کرده‌بودند همچنین در کشور اسلامی هندوستان شرکت هند شرقی مامور این امر بود.
وی خاطرنشان کرد: کشور هندوستان نزدیک به هزار سال کشوری اسلامی بود و از زمان حضرت زین‌العابدین(ع) مردم آن مسلمان شدند و شیعیان فراوانی هم داشت که استعمار انگلیس نیز در آن‌جا امامه و چادر بر می‌داشت و حسینیه‌ها را خراب کرد.
حجت‌الاسلام شجونی با تاکید این‌که رضا خان پس از سفر ترکیه فشار بیشتری برای رسیدن به اهداف شوم بیگانگان روا می‌کرد، بیان داشت: رضاخان به خاطر چادر و کشف حجاب نزدیک به 5 هزار نفر را کشت همچنین در امر امامه‌برداری نیز بسیاری از علما را کشت، او  تمام محافل و مجالس مذهبی را تعطیل کرد و مردم صبح زود در تاریکی با ترس در کنار یک‌دیگر اجتماع می‌کردند و مجلس روضه امام حسین(ع) را برپا می‌داشتند؛ اما به فضل خدا امام خمینی(ره) قیام و این رژیم را واژگون کرد و آنها را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.
وی با اشاره به سروده شدن اشعاری علیه علما و حجاب در زمان رضاخان، خاطرنشان کرد: رضاخان داعیه داشت که پول نفت را خرج جوانان ایران می‌کند و آن‌ها را رشد می‌دهد اما او جوانان را در گراند هتل خیابان لاله زار کناریک‌دیگرجمع می‌کرد و در آن تجمع ایرج میرزا علیه علما و عشقی شاعر هم علیه حجاب شعر می‌گفتند و در این مجامع زمینه‌چینی امامه‌برداری و چادربرداری ایجادشد.
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ اظهار داشت: رضاخان و افرادش درعوض عمل به روایت پیامبربزرگوار اسلام به این مضمون که از کشورهای بیگانه آداب، رسوم و علوم را فراگیرید نه بدی‌های آن‌ها را زهر تمدن غرب، بی حجابی،بی عفتی و بی بندوباری را برای ما سوغات آوردند اما امروز وجود بانوان درعرصه‌های وزارت، وکالت و دانش نشان می‌دهد که اسلام برای خانم‌ها ارزشی والا قائل است.
حجت‌الاسلام شجونی با سیاسی خواندن بی‌حجابی‌های امروز جامعه، اظهار داشت: این بی‌حجابی دهن کجی به روحانیت، انقلاب اسلامی و اسلام است، افراد بی‌حجاب هیچ‌کدام ایرانی نیستند چراکه مادران آن‌ها چادر و حجاب دارند و در اصل چادر لباس ملی ایران است که اگر به گفته خودشان قصد وطن پرست بودن هم دارند باید چادر را انتخاب کنند.
وی با اشاره به این‌که اسلام حجاب و کشور ایران چادر را معرفی کردند، گفت: حجاب مسأله‌ای غیر از چادر است و به معنای پوشش برجستگی‌های خانم‌ها برای جلوگیری انحراف جوانان است اما چادر که آن را ایران آورده‌است بالاتر از حجاب بوده و حجاب برتر نام دارد.
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ با تاکید براین‌که در این بی‌حجابی دست بیگانگان در میان است خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در قم دوطایفه را دستگیر کردند، هر نفرآن‌ها نزدیک به 30 زن بی‌حجاب داشت که با گشت‌وگذار در تمام نقاط شهر به ترویج بی‌حجابی مشغول بودند تا اهل قم هم با مشاهده آن‌ها بی‌حجاب شوند ازاین رو این‌گونه بی حجابی، سیاسی و دهن‌کجی به نظام است که نظام باید از راه صداوسیما، ادارات و دانشگاه‌ها شروع به جلوگیری از این بی‌بندوباری‌ها کند.
حجت‌الاسلام شجونی در پایان گفت: برنامه‌های سیمایی بیگانگان و همچنین مقداری خواسته درونی دختران و زنان علیه انقلاب که قصد احیای دوباره بی بندوباری‌های زمان ستم‌شاهی را دارند از دلایل دیگر این بی‌حجابی است که دولت به عنوان قوه‌مجریه تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر باید قوانین را اجرا کند./9598/ت302/پ
ارسال نظرات