۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۰۷۲
آیت الله خاتمی:

انتقاد حوزه در جهت حمایت از نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که مخالفت اصلی مخالفان نظام اسلامی و عناصر ضد انقلاب با روحانیت است، گفت:‌ این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی انتقاد سازنده هم دارد و این انتقادها در حمایت از نظام است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امروز در جمع جامعه روحانیت تنکابن و عباس آباد، با بیان این که یکی از رسالت های مهم مجموعه روحانیت گسترش دین و ارزش های ناب اسلامی است، گفت: مهم ترین دغدغه علما و روحانیان ادای دین به اسلام حقیقی است.

 

وی مهم ترین معیار برای ادای دین به اسلام حقیقی را تقوای الهی و عمل صالح دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت خون پاک شهدا زمینه گسترش ارزش های دینی در جامعه فراهم شده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت مرزبانان حقیقی دین هستند، گفت: این مرزبانان در سوی دیگر مرز با شیطان در حال مبارزه هستند.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که نظام اسلامی با تلاش و از خودگذشتگی های روحانیت به ثمر رسیده است، افزود: علما و روحانیان در زمان طاغوت بدترین فشارها و شکنجه ها را برای پیشبرد اهداف نهضت تحمل کردند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مرزبان دین باید حوزه مرزبانی خود را بشناسد، گفت: علمای دینی باید حوزه عملکرد خودشان بشناسند و با همه توان در این مسیر گام بردارند.

 

وی با بیان این که مبانی اعتقادی مردم همواره از سوی دشمنان مورد هجمه بوده است، ادامه داد: مسؤولیت روحانیت در پاسداری از ارزش های دینی بسیار سنگین است.

 

آیت الله خاتمی به مسأله اخلاق در خانواده اشاره کرد و با بیان این که این موضوع بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: مقوله آموزش از پایین ترین سطح تا بالاترین نقطه باید به گونه ای باشد تا شاهد رشد در بخش های مختلف اختلاقی جامعه باشیم.

 

وی  با بیان این که از 15 خرداد سال 42 تا 19 دی 56 خفقان و جهنم حکومت طاغوت زجرها بر جامعه مبارز و انقلابی به‌ویژه روحانیت وارد کرد که اندازه ندارد و خون جگرها خورده شده تا یک رژیم مورد تایید کل دنیای استکبار سرنگون و نظام اسلامی حاکم شود، ابراز داشت: امروز ما شاهد شکوفایی یک نظام الهی به رهبری آگاه هستیم که در تداوم رهبری امام راحل و با قانون اساسی کاملاً مستند از اهل بیت (ع) وظیفه خود نسبت به حفظ دین را دنبال می‌کند و ما نیز وظیفه داریم از این ارزش‌های به دست آمده به برکت رهبری امام راحل و خون شهداء پاسداری کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت امروز با نظام اسلامی گره خورده است، خاطرنشان کرد: مخالفت اصلی مخالفان نظام اسلامی و عناصر ضد انقلاب با روحانیت است.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که روحانیت همه فکرش عدالت است، ادامه داد: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی انتقاد سازنده هم دارد و این انتقادها در حمایت از نظام است.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده از سوی دشمنان برای ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: همه این تحریم ها هزینه های استقلال و آزادی ملت ایران است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر محافظت از اخلاق، اقتصاد و سیاست در جامعه اسلامی، گفت: تحقق این امر نیازمند آموزش مبانی آن است و قرآن و روایات در این باب بیانات ارزشمندی دارد که باید از آن‌ها بهره جست./950/پ202/ج

ارسال نظرات