۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۵۲۰۴۳
مسؤول جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری:

خدمت رسانی به حجاج اولویت اصلی مسؤولان فرهنگی حج است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری گفت: کسانی که به عنوان مسؤولان فرهنگی عازم حج می‌شوند باید هدف از این سفر و موقعیت خدمت‌رسانی به حجاجی که منتسب به خدا هستند را بدانند و مقدمات برگزاری این سفر معنوی را در خود فراهم آورند.
عمره مفرده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام احمد زمانی، مسؤول جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری، امروز در همایش آموزشی‌توجیهی مسؤولان فرهنگی عمره مفرده که در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شده است، به تأثیر حج بر روح انسان اشاره کرد و گفت: سفر به سرزمینی که بیش از پنج هزار آیه قرآن در مکه مکرمه و هزار و ششصد آیه در مدینه منوره بر پیغمبر نازل شده و مجریان وحی را به خود دیده است٬ انسان را از همه وابستگی‌ها رها می‌سازد.

 

وی افزود: پیش از ورود پیامبر(ص) به مدینه٬ این شهر با چهار اسم یثرب٬ مدینه٬ بندر و تندر شناخته می‌شد که در اثر رفتار و سیره پیامبر٬ مردم نام این شهر را با بیش از نود عنوان مورد استفاده قرار می‌دادند.

 

وی ادامه داد: بنابراین کسانی که به عنوان مسؤولان فرهنگی عازم حج می‌شوند باید هدف از این سفر و موقعیت خدمت‌رسانی به حجاجی که منتسب به خدا هستند را بدانند و مقدمات برگزاری این سفر معنوی را در خود فراهم آورند.

 

مسؤول جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری به اهمیت خدمت‌رسانی به حج‌گزاران اشاره و تصریح کرد: شخصی که بخواهد در این راه حرکت کند باید سه ویژگی کنترل نفس از ارتکاب به گناه٬ بردباری و همراهی را در وجود خود داشته باشد.

 

وی توضیح داد: کسی که در کنترل خود توانا باشد، عملی که او را مجبور به عذرخواهی کند انجام نداده و وظیفه خود را فراموش نمی‌کند، همچنین بردباری او باعث کنترل خشم شده و در رویارویی با مسائل مربوط به زائران به درستی عمل می‌کند.

 

وی به اهمیت توجه به خواسته‌های عمومی زائران اشاره کرد و اظهار داشت: زائرانی که از ایران به حج می‌روند با فرهنگ و خواسته‌های خاصی همراه هستند که باید به خواسته آنان توجه بسیار داشت، زیرا گاهی برای زائر٬ شرکت در دعای کمیل در مدینه یک آرمان است.

 

حجت‌الاسلام زمانی تبلیغ را مسأله ای مهم عنوان کرد و یادآور شد: باید توجه داشت در سرزمینی قرار دارید که با حاکمیت اهل تسنن و حضور پر رنگ وهابیت همراه است که باید بحث تبلیغ را بسیار هوشمندانه دنبال کرد.

 

وی ادامه داد: نعمت حج با زحمت‌های فراون بسیاری از خادمان٬ با کیفیت امروز به دست ما رسیده و باید به گونه‌ای رفتار شود تا دیگران نیز از این نعمت بهره‌مند شوند؛ باید شرایط فرهنگی سرزمینی که در آن هستید سنجیده شود و به زیباترین شیوه‌ها برخورد کرد تا آیندگان نیز از زحمات امروز بهره‌مند شوند.

 

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع به زائران تصریح کرد: بکرترین اطلاعات کاربردی را باید در لحظه ورود زائران به آنان ارائه کرد، زیرا ماندگارترین تصاویر و خاطره‌هایی که در ذهن خواهند داشت، مربوط به اتفاقات روزهای اول است.

 

گفتنی است٬ این همایش از امروز 13 دی آغاز شده و تا 15 دی‌ با برنامه های آموزشی و توجیهی برای مسؤولان فرهنگی عمره مفرده در محل اردوگاه مازندران مشهد ادامه خواهد داشت./932/پ202/س

 

ارسال نظرات