۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۵۱۹۳۱
امام جمعه بناب:

قیام حسینی جهالت فراگیر بشریت را زدود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: جوشش خون حضرت سیدالشهدا(ع) نجات دهنده بشریت از مظالم و رژیم‌های مستبد و مستکبر و منکر توحید است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب، عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر با اشاره به این‌که فرا رسیدن اربعین حسینی یادآور مصائب اهل بیت عصمت و طهارت پس از حادثه کربلا است، اظهار داشت: به حق امام راحل فرمودند؛ محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر شهادت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت(ع) نبود، گمراهی و جهالت فراگیر شده بود تا از اسلام چیزی نماند، خاطرنشان کرد: امروز اگر عاشورا را از پیکره اسلام حذف کنیم، چیزی نداریم و این جمله پیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بوده است، در حقیقت عاشورا منشأ بیداری اسلامی و جهانی است.

 

امام جمعه بناب با بیان این‌که جوشش خون حضرت سیدالشهدا(ع) نجات دهنده بشریت از مظالم و رژیم‌های مستبد و مستکبر منکر توحید است، تصریح کرد: باید دانست که قیام حضرت حجت در آخرالزمان و حرکت اصلاحات امام زمان(عج) نیز از مکتب عاشورا تغذیه خواهد شد و تا جهانی هست، خون، قیام و شهادت امام حسین(ع) بیدارگر و هشداردهنده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمن به هر قیمتی در تلاش هستند تا ولایت را از مکتب شیعه بگیرد، به بخش‌هایی سخنان مولای متقیان حضرت علی(ع) در خصوص حق‌مداری و ولایت‌مداری پرداخت و اظهار داشت: اصل ولایت‌مداری عبارت است از این که دین و ایمان، با هیچ قیمتی متزلزل نمی شود.

 

حجت الاسلام باقری‌بنابی با بیان این‌که ملت ایران با تبعیت از ولایت پای مصالح نظام و اسلام ایستاده‌اند، گفت: ولایت با اساس اسلام گره خورده است، امروز نظام ولایی ایران به عنوان مهد شرف، توحید و امنیت در سراسر جهان شناخته شده چنان‌که شاهد نفوذ ارزش های الهی و انقلابی ملت ایران در دیگر ممالک اسلامی و غیراسلامی در سراسر جهان هستیم.

 

امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که ملت ایران هر زمان حق را تشخیص دادند، بدون هیچ درنگی وارد میدان شده و ولایت‌مداری خود را به رخ دشمنان کشیده‌اند، افزود: امروز نیازمند بصیرتی فراتر از بصیرت کسب شده در فتنه 88 هستیم، چراکه دشمنان با شعارهای عوام‌فریبانه و اسلام‌گرا به جنگ با مسلمانان آمده است.

 

وی با بیان این‌که هدف دشمن راه‌اندازی مسلمان‌کشی و شیعه‌کشی به دست خود مسلمانان است، گفت: فتنه‌های استکبار همواره درصدد جدایی میان اقشار و مذاهب مختلف مسلمانان بوده است، اگر به عزت، شرف و حقانیت نهضت حسینی اعتقاد داریم باید بدانیم که یزیدیان زمان به دنبال تکرار انحراف سال 61 هجری هستند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات