۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۵۱۶۳۳
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

توده مردم بینش سیاسی بالاتری نسبت به برخی خواص دارند /صفای باطن رهبری در خنثی سازی فتنه نقش اساسی داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 9دی را مظهر تجلی معرفت سیاسی، فرهنگی و دینی مردم دانست و گفت: مردم ثابت کردند بینش سیاسی آنها از برخی خواص نیز بالاتر است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضو گسترده مردم در حماسه 9 دی اظهار داشت: این روز نمایانگر سطح بالای معرفت سیاسی، فرهنگی و دینی ملت ما است؛ مردم نشان دادند از نظر بینش سیاسی حتی از برخی خواص بالاترند.


قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: برخی ادعاهای بسیار بزرگی در عرصه سیاست و شناخت جامعه دارند اما همین‌ها در فتنه 88 سقوط کرده و مردود شدند و توده مردم با حضور جدی خود توطئه دشمنان را خنثی کردند.


وی عشق و علاقه به ارزش ها، آرمان های دینی و اباعبدالله (ع) را ریشه حرکت های خودجوش مردم عنوان کرد و گفت: مردم در 9 دی ثابت کردند اگر کسی بخواهد کوچکترین تعرضی به این ارزش ها داشته باشد با تمام وجود به دفاع برمی‌خیزند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که در 9 دی ابراز وفاداری و تبعیت از رهبر معظم انقلاب بود، ابراز داشت: با این که هیچ طراحی قبلی برای خلق چنین حماسه ای نشده بود، مردم بار دیگر به صحنه آمدند و تجدید پیمان خود با رهبر معظم انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن در سالیان متمادی و برنامه ریزی آنها برای فتنه 88 گفت: همه جریان های ضد اسلام و انقلاب در این کار متحد شده بودند و می خواستند با استفاده از تجربیاتی که در انقلاب‌های مخملی کشورهای نزدیک به ما کسب کرده بودند این کشور را دچار دگرگونی کنند.

 

نباید عمق فتنه را کم بدانیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر 9 دی نبود چه بسا انقلاب مخملی تحقق پیدا می کرد و توطئه دشمنان به نتیجه می رسید و یا حداقل یک آسیب عظیمی به جامعه ما وارد و موجب قوت قلب ایادی استکبار در داخل می شد؛ از این رو نباید عمق فتنه را کم بدانیم.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رهبر معظم انقلاب نقش اصلی در شناساندن فتنه و تبدیل کردن این تهدید جدی به بهترین فرصت ایفا کردند، گفت: تدابیر حکیمانه و داهیانه ایشان موجب شد ملت سران فتنه را به خوبی بشناسند.

 

صفای باطنی رهبری در خنثی سازی فتنه نقش اساسی داشت
قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: صفای باطن، اخلاص و ارتباط معنوی رهبر معظم انقلاب نقش اساسی در خنثی شدن فتنه داشت؛ دفع این توطئه بزرگ نیاز به امداد غیبی داشت و ایشان با استغاثه و توسل به امام زمان(عج) دل ها را متوجه حضرت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: اگر هر روز مدت طولانی سر به سجده بگذاریم و برای این نعمت بزرگ الهی شکر کنیم نمی توانیم آن گونه که شایسته است حق آن را ادا کنیم.


وی حماسه 9 دی را به تعبیر روایات و تأکید حضرت امام(ره) یوم الله دانست و تصریح کرد: 9 دی روزی است که دست الهی و تقدیر خداوند در آن تجلی پیدا کرد./928/ت302/ع

ارسال نظرات