۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۵۱۵۷۵
امام جمعه موقت تهران:

هدایت انسان از رحمت واسعه خدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان‌ این‌که هدایت انسان از رحمت واسعه خدا است، گفت: اگر رحمت خدا نبود موجودات به مقصد نمی‌رسیدند و هدایت موجودات سبب می‌شود که فرد به مقصود که خداوند است برسد و این مقصد موجودات از خدا شروع می‌شود و به خدا می‌رسد.
همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي خوزستان- صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در حسینیه حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: خدا فیاض، جواد، کریم، ذوالفضل  و صاحب عطا است.

وی ادامه داد: اقتضای این صفات خداوند مستلزم آن است که خداوند به هر موجودی هر آن‌ چیزی را که لازم دارد به او عطا کند و نسبت به مخلوقات رحمت داشته باشد.

این استاد تصریح کرد: ما زمانی که فرد مظلوم، گرفتار و درمانده را می‌بینیم به سبب حالت عاطفی که ایجاد می‌شود به او اعطا و کمک می‌کنیم در حالی که خداوند نسبت به تمام موجودات جواد است و به تمام افراد می‌بخشد.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان این‌که یکی از نیازهای موجودات رسیدن به مقصد و ساخته شدن است، اظهار داشت: نهال شدن درخت، نطفه شدن حیوان به صورت حیوان و نطفه شدن انسان به شکل انسان نشان از رحمت واسع خداوند است.

وی اضافه کرد: یکی از جلوه‌های رحمت خداوند متعال هدایت انسان است، اگر رحمت خدا نبود موجودات به مقصد نمی‌رسیدند و هدایت موجودات سبب می‌شود که فرد به مقصود که خداوند است برسد و این مقصد موجودات از خدا شروع می‌شود و به خدا می‌رسد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: تبدیل شدن نطفه به موجود زنده به نام انسان نیز برای رسیدن به مقصد است و در انتهای این خلقت که خدا نام آن را بیان نکرده است فرد را به کمال می‌رساند و رحمت خدا بر انسان کامل می‌شود.

وی افزود: خلقت آخر همان روح است که جسم را مدیریت می‌کند روح از مخلوقاتی است که نمی‌توان با علم محدود بشری به عظمت و بزرگی آن پی‌برد و از اسرار خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به آیات قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: قرآن کتاب هدایت برای تمام افراد بشر است و این‌گونه نیست که بگوییم تنها علما از آن استفاده می‌کنند چرا که اگر تمام افراد از آن استفاده نکنند و بهره ‌نداشته باشند حجت خدا بر مخلوقات تمام نمی‌شود.

وی بیان داشت: سوره یاسین قلب قرآن است و هر فردی از این سوره وارد قرآن شود می‌تواند تمام انوار این کتاب مقدس را متوجه شود و همان‌گونه که قلب سبب ارسال خون به تمام نقاط بدن می‌شود سوره یاسین نیز سبب رسیدن فرد به عمق آن می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قرآن تجلی خداوند است، حقیقت قرآن را تنها روح فرد می‌تواند دریافت کند نه جسم و اگر فرد تربیت شده مکتب امامت باشد نور می‌شود و به نورانیت قرآن نیز می‌رسد.

حجت‌الاسلام المسلمین صدیقی با بیان این‌که اولیای الهی حلقه اتصال بشر به خداوند هستند، اظهار داشت: ما باید به زیارت بزرگان دین و امام‌زادگان برویم چرا که این افراد می‌توانند ما را به خدا برسانند.

وی در پایان گفت: باید خودسازی داشته باشیم و فردی که خودسازی داشته باشد از خود فارغ می‌شود و به خدا می‌رسد، عبادتش مورد قبول واقع می‌شود و انسان می‌تواند با انجام این عبادت از گناه پاک شود./993/پ202/پ

ارسال نظرات