۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۱۴۶۳
معاون اول قوه قضاییه:

برهم زدن انسجام جامعه حرکت در خط دشمن است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این که هر کس انسجام و اتحاد جامعه را بهم زند،‌در خط دشمن حرکت کرده است، گفت: در انتخابات پیش رو باید از سال 88 درس گرفت، زیرا جریان انحرافی و ضد انقلاب می‌خواهند ثبات سیاسی نباشد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامی‌داشت حماسه نهم دی 1388، صبح امروز با حضور آیت‌الله طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، مسؤولان نهادها و ادارات مشهد و زائران امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در این مراسم با اشاره به آیه «وَکَذٰلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا»، گفت: کلمه امت به معنی مقصد است که عناصر آن عبارتند از حرکت، پویایی، هدف و مقتدا؛ امت درون خود مردمی دلداده به خدا و پیامبر و ارزش‌های الهی دارد که دارای هدف و مقصدی واحدهستند که الهی شدن است.

 

وی با تأکید بر این‌که امام امت، همه توانایی‌های نیروی انسانی را شناخته و در جهت رسیدن به اهداف بلند امت، آن را به کار می‌گیرد، گفت: اجزاء امت باید کسانی باشند که مقصد، راه، راهبر، دوست و دشمن را بشناسند و با معرفت زندگی کنند، آنان حق ندارند در مسیر دلدادگی و تکلیف شناسی بدون معرفت و بصیرت حرکت کنند.

 

معاون اول قوه قضاییه افزود: قرآن کریم، در داستان‌های گذشتگان، محور همه لغزش‌ها را خودخواهی به جای خداخواهی و ولایت‌مداری می‌داند، همچنین نقش علما و روشنفکران بسیار برجسته بوده و آنان باید در برابر فسادها مردم را راهنمایی کنند، نه مانند توابین که با وجود درستی راه و شعارشان، زمان شناس نبوده و بعد از کربلا حرکتشان شکل گرفت.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مسأله نهم دی، زمان شناسی بود و مردم با بصیرت ایران با حرکتی خودجوش از عمق بصیرت و باورهای الهی به میدان آمدند، گفت: شرایط کشور نیز در آن مقطع زمانی بسیار ممتاز بود، زیرا موفقیت ایران در لبنان، فلسطین، مذاکرات هسته‌ای، علم و فناوری نقش برجسته‌ای به آن داده و در داخل نیز بیش از 80 درصد مردم پای صندوق‌ها آمده بودند که بر خلاف خواسته دشمن، باعث توسعه انقلاب و بیداری مسلمانان منطقه شده بود.

 

وی تصریح کرد: اما کسانی که رأی نیاوردند، بدون سند، حرف از تقلب زدند و اعتمادی که میان مردم و دولت در بیش از 30 انتخابات قبلی بود را هدف قرار دادند، همچنین مقابل شاخص امام، یعنی حضور پر معنای ملت ایران ایستادند، زیرا رگه‌هایی در ایران پیدا کرده و امیدوار شده بودند، تا جایی که رییس رژیم غاصب اسرائیل گفته بود: ما روی نیروی جنبش سبز حساب کرده‌ایم.

 

وی افزود: پرچم آمریکا و سلطنت‌طلبان را ملت ایران می‌شناسند، اما در این فتنه کمی شناخت آن سخت بود تا زمانی که به مقدسات هتک حرمت شده و در روز عاشورا به حضرت عباس جسارت شد؛ از این رو ملت ایران که مثل 8 سال جنگ، 8 ماه تحمل کرده بود، نهم دی در حرکتی خودجوش، حس برخواسته از اعتقاد عمیق به ولایت و ولی فقیه زمان را نشان داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، نقش فتنه در احیای ضد انقلاب و افزایش فشار را زیاد دانست و گفت: ملت ایران، ظلم بزرگ فتنه به خود را نخواهد بخشید، اما حماسه نهم دی سرمایه‌ای ناب برای انقلاب اسلامی است، زیرا همه کسانی که به چهار کاندیدا رأی داده بودند، حضور داشتند، عکس روی دستشان، امام و رهبری بود و شعارهایی از دل و جان می‌دادند که قائله را ختم کرد.

 

وی کسانی که از رأی زیاد خود مغرور شده و کسانی که بخاطر رأی نیاوردن، شلوغ می‌کنند را بی‌ظرفیت دانست و گفت: در انتخابات پیش رو باید از سال 88 درس گرفت، زیرا جریان انحرافی و ضد انقلاب می‌خواهند ثبات سیاسی نباشد که رهبری فریاد می‌زنند، انسجام اسلامی نباید به هم بخورد و هرکس آن را به خطر بیندازد، دانسته یا ندانسته در خط دشمن است.

 

وی تأکید کرد: دشمن به دنبال بی‌ثباتی اقتصادی و ناراضی کردن مردم است، تحریم‌ها مؤثر بوده اما همه مشکلات از آن نیست،‌ زیرا تحریم با اقتصاد مقاومتی، یعنی داشتن تولید در کنار روحیه مقاوم از بین می‌رود؛ این اشتباه است که اگر ایران از برنامه هسته‌ای خود دست بردارد، دشمن عقب می‌نشیند، زیرا دشمن می‌خواهد دلدادگی به خدا و عاشورای حسینی در این کشور نباشد و یقینا از راه دیگری اقدام خواهد کرد.

 

معاون اول قوه قضاییه در پایان گفت: اگر کسانی سخنانی بی‌برهان و منطق می‌زنند و امت،‌ استخوان در گلو صبر می‌کند، اقتدا به ولی خود کرده‌ و هر کس با ولایت زاویه داشت را رصد می‌کنند، علما و بزرگان نیز با جان و دل سخن مقام ولایت را به جان خریده و سخن اختلاف افکنی نخواهند گفت./932/پ202/ج

 

ارسال نظرات