۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۵۰۸۴۰

گرسنگان انگلیسی در کریسمس امسال دو برابر می شوند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه گاردین گزارش داد: تعداد انگلیسی هایی که کریسمس امسال به علت فقر مالی مجبور به مراجعه به مراکز خیریه هستند امسال دو برابر می شود.
سازمان خيريه انگليسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه گاردین، یک سازمان خیریه اعلام کرد: تعداد فقرای انگلیسی که مجبورند در کریسمس برای سیر کردن شکم خود به مراکز خیریه مراجعه کنند امسال دو برابر خواهد شد.


سازمان خیریه تراسل تراست که برای گرسنگان انگلیسی غذا تهیه می کند اعلام کرد: میلیون ها خانواده کریسمس امسال به علت دستمزد پایین، بدهی های شخصی بالا و بهره های بانکی بالایی که برای وام های دریافتی باید پرداخت کنند در یک "پرتگاه" مالی قرار گرفته اند. 


این سازمان خیریه که شبکه ای متشکل از 270 بانک غذایی را در انگلیس مدیریت می کند اعلام کرد: پیش بینی می‎شود تنها در طول کریسمس امسال باید پانزده هزار گرسنه انگلیسی را سیر کنیم، یعنی تقریبا دو برابر تعداد کسانی که کریسمس سال قبل از خدمات این سازمان خیریه استفاده کردند.


طبق آمارهای جدیدی که بانک انگلیس اعلام کرد 6/3 میلیون خانوار انگلیسی یعنی حدود 14 درصد از خانواده های انگلیسی مجبور هستند بیش از یک چهارم درآمد خود را بابت سود وام هایی که دریافت کرده اند پرداخت کنند.


سودهای بانکی بالا، درآمدهای پایین، هزینه های روزافزون مصرف انرژی و حمل و نقل و همچنین مشکلات زندگی برای بسیاری از خانواده های با درآمد متوسط در انگلیس مشکل ساز شده است.


سازمان خیریه تراسل تراست در ماه اکتبر نیز هشدار داده بود که تعداد فقرای انگلیسی که به کمک های غذایی فوری احتیاج دارند در شش ماهه اخیر افزایش چشمگیری یافته است.


این سازمان خیریه گفته بود که بین ماه آوریل و سپتامبر 2012 میلادی حدود صد و ده هزار کودک و بزرگسال انگلیسی را از گرسنگی نجات داده است./990/ب903/ک

ارسال نظرات