۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۰۷۰۸
مدیر حوزه علمیه بناب:

بصیرت معنوی عامل شناخت دقیق فتنه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی بصیرت معنوی را عامل شناخت دقیق فتنه ها و توطئه های دشمنان دانست.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جمع پرسنل سپاه نواحی بناب و مراغه اظهار داشت: اگر انسان بتواند در جهاد اکبر بر نفس اماره خود فائق آید، به راحتی در تمام ابعاد و زمینه های جهاد اصغر نیز موفق شده و توان مقابله با شیاطین و استکبار را خواهد داشت.

 

وی خودسازی و تهذیب نفس را لازمه مقابله با دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مادامی که بر دشمن حقیقی که همان نفس است، غلبه نکنیم، نمی توانیم بر شیاطین غربی پیروز شویم، در حقیقت غلبه بر نفس زمینه پیشرفت انسان در همه جهات را فراهم خواهد کرد و مایه تعالی نفسانی در تمامی ابعاد زندگی می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین بنابی با تأکید بر ضرورت عامل بودن آمرین به معروف و ناهیان از منکر به مبانی دینی و اخلاقی گفت: متولیان معارف قرآن و اهل بیت ابتدا بایستی خود در تهذیب نفس پیش‌قدم باشند، سپس دیگران را به ارزش های عالی رهنمون سازند، چراکه در غیر این‌صورت تبلیغی بی‌اثر خواهند داشت.

 

وی حرکت در حیطه قرآن و احادیث را مایه بصیرت و معرفت انسان دانست و تصریح کرد: کسی که در تعلیم و تربیت دیگران تلاش می کند، باید خود مقید به احکام الهی بوده و توجه به تربیت اسلامی داشته باشد، تا بتواند بر دیگران تأثیر بگذارد، از این رو مربیان و سرگروه های طرح صالحین از این امر مستثنی نیستند.

 

تولیت حوزه علمیه بناب در ادامه بصیرت معنوی را عامل شناخت دقیق فتنه ها و توطئه های دشمنان دانست و اضافه کرد: افزایش معرفت و بصیرت دینی و ارتقای بنیه اعتقادی جوانان و بسیجیان از وظایف ذاتی و با ارزش فرماندهان و مسؤولان سپاه و بسیج است، انتظار داریم بسیجیان و پاسداران با تمام توان در حفظ و حراست از نظام اسلامی و حریم ولایت کوشا باشند.

 

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نماد عزت، غیرت، همت، شجاعت، معنویت و پاسداری از ارزش‌های الهی دانست و افزود: حلقه های صالحین در سپاه و بسیج، اگر با همت و تلاش بیشتر همراه باشد، در زمانی نه چندان دور در ابعاد مختلف انسانی از جمله بعد عقیدتی، رفتاری و اعتقادی تأثیر بسزایی داشته و عامل موفقیت و پیشرفت جامعه خواهد بود.

 

همچنین فرمانده سپاه مراغه در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نمایندگی ولی فقیه و معاونت تربیت و آموزش در راستای تعمیق بصیرت دینی بسیجیان پرداخت و گفت: تبعیت از بیانات و رهنمودهای امام خامنه ای هدف اصلی طرح شجره طیبه صالحین است./935/پ202/ب

ارسال نظرات