۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۵۰۴۴۶
مدیر حوزه علمیه بناب:

تحصیل غیرحضوری در حوزه معنایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مؤسس و مدیر حوزه های علمیه بناب عدم بهره‌مندی از استاد را آفتی برای طلاب دانست و گفت: اصولا تحصیل غیرحضوری در حوزه های علمیه معنایی ندارد.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مؤسس و مدیر حوزه های علمیه بناب امروز در هیأت امنا، مؤسسان و مدیران حوزه های علمیه خواهران استان اظهار داشت: از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی راه اندازی مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که تأثیر بانوان در جامعه اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست، خاطرنشان کرد: نقش خواهران در عرصه خانواده و دیگر مسائل اجتماعی، فرهنگی، جهادی، سیاسی، آموزشی و تربیتی بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت سرنوشت خانواده ها در دست مادران است.

 

مدیر حوزه علمیه بناب با بیان این‌که باید نقش و جایگاه هیأت امنای مدارس علمیه خواهران شناخته شود، گفت: با کمبود مبلغ خواهر در جامعه مواجه هستیم، این در شرایطی است که هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان هر روز ابعاد گسترده‌تر و جدیدی به خود می گیرد، سیاست توسعه مدارس علمیه بایستی با اصول و ضوابط خود در سراسر کشور پیگیری شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران گفت: بنده به صراحت مخالف تحصیل غیرحضوری هم در حوزه علمیه خواهران و هم در حوزه علمیه برادران هستم، چراکه منظور از تحصیل در علوم دینی، ارائه مبانی دینی به همراه مسائل تربیتی و تهذیبی دین است.

 

مؤسس و مدیر حوزه های علمیه بناب عدم بهره‌مندی از استاد را آفتی برای طلاب دانست و گفت: اصولا تحصیل غیرحضوری در حوزه های علمیه معنایی ندارد، طلبه در دوران تحصیل ضمن آموزش مبانی دینی، در مسائل تهذیبی و اخلاقی نیز تلاش می کند، تنها با گوش دادن به نوار درسی استاد که نمی توان به مکارم اخلاقی نائل شد.

 

وی خواستار برپایی جلسات آموزشی شیوه‌های تبلیغ و آشنایی با فن خطابه در مدارس علمیه خواهران شد و گفت: طلاب خواهر می توانند در دوران تحصیل شیوه‌های موعظه، خطابه و سخنرانی را تمرین کنند و ضمن آشنایی با شبهات القائی دشمنان، به پاسخگویی بپردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در پایان خواستار توجه به مبانی اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه خواهران شد و افزود: بدون توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی، کسب علوم و مدارج عالی علمی نیز بی فایده خواهد بود، امروز جامعه نیازمند مبلغانی عامل و فضلایی مهذب است./935/پ202/ب

ارسال نظرات