۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۵۰۳۵۳

آیین وداع با 2 شهید گمنام در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ آیین وداع با دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس امشب در اهواز برگزار می شود.
مراسم تشيع و تدفين شهداي گمنام در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین وداع با دو شهید دوران دفاع مقدس امشب بیست و هشتم آذر ماه در دانشگاه صنعت نفت اهواز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رییس دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان برگزار می شود.

براساس این گزارش آیین وداع با شهیدان گمنام با حضور قشرهای دانشجویی و مردم منطقه کوت عبدالله اهواز با برگزاری مراسم سینه زنی و سخنرانی امشب ساعت 30/19 در دانشگاه صنعت نفت اهواز برگزار می شود.

این گزارش می افزاید مراسم تشییع و تدفین 5 شهید گمنام فردا با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مسؤولان عالی رتبه استانی و اقشار مختلف مردم در اهواز برگزار می شود.

بنابر این گزارش مراسم تشییع و تدفین 5 شهید گمنام فردا چهارشنبه رأس ساعت 8 صبح از محل حسینیه ثارالله اهواز برگزار می شود.

براساس اعلام قبلی مسؤولان از این تعداد شهدا 4 شهید گمنام هستند و یک شهید نیز هویت دار است که دو تن از آنان در دانشگاه صنعت نفت اهواز تشییع و تدفین می شوند.

دو تن از شهدای گمنام نیز به سبب جانفشانی های سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اداره اطلاعات استان خوزستان تشییع و تدفین می شوند که به دلیل مترتب بودن مسایل امنیتی این مراسم به صورت اختصاصی در این اداره بدون حضور اقشار مختلف مردمی برگزار خواهد شد.

شهید داریوش باقری کاهکش که در خاک عراق توسط نیروهای کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده بود صبح امروز در شهرستان آبادان تشییع و به سبب سکونت خانواده این شهید بزرگوار در شهرستان اهواز پس از تشییع در آبادان به اهواز منتقل و فردا صبح در گلزار شهدا در کنار دیگر همرزمان خود آرام می گیرد.

قابل ذکر است دو شهید گمنام که در دانشکده نفت اهواز تشییع و تدفین می‌شوند 19 ساله و 20 ساله هستند که در مناطق فاو منطقه عملیاتی والفجر 8 کشف شده‌اند و شهدایی که اداره اطلاعات تدفین خواهند شد یکی از آنها 23 ساله در محور فاو و عملیات والفجر 8 و دیگری 20 ساله در جزیره مجنون و عملیات خیبر کشف شده اند.

گفتنی است، از ابتدای سال تاکنون بیش از 141 شهید دوران دفاع مقدس در کشور عراق توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده اند و آیین تشیع و تدفین شهدای گمنام در اهواز در سال 91 برای دومین برگزار می شود که نخستین با نیز 2 شهید گمنام در دانشگاه شهید چمران اهواز تشییع و تدفین شدند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات