۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۲۲۶
استاد حوزه علمیه:

برای ترویج دین باید از تکنولوژی روز استفاده کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که ماهواره بزرگ ترین و مدرن‌ترین منبری است که تاکنون ساخته شده و روحانیت باید در این عرصه حضور پررنگی داشته باشد، گفت: تاکنون منتظر تکنولوژی بودیم٬ حالا که تکنولوژی را در اختیار داریم به خوبی از آن استفاده نمی‌کنیم؛ این ضعف ما است نه قدرت ماهواره.
تبليغ ناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ حجت‌الاسلام احمد مهدی زاده، استاد حوزه و دانشگاه٬ صبح امروز در نخستین همایش شیوه‌های نوین تبلیغی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد٬ به ناکارآمد بودن برخی شیوه‌های تبلیغی فعلی اشاره کرد و گفت: طلبه موفق کسی است که از واژه‌های نا مأنوس استفاده نکند. 

 

وی ادامه داد: مادامی که برای کودکان به زبان حوزوی سخن گفته شود، تأثیری نخواهد داشت٬ چنانکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: با هرکس در حد فهم او سخن بگویید.

 

 

وی به آمادگی قلبی افراد برای پذیرش سخن حق اشاره کرد و اظهار داشت: در محیط‌هایی که فضای متفاوت و منطق‌های گوناگونی را در خود جای داده٬ باید با منطق آنان سخن گفت و با این منطق حرف خود را به آنان منتقل کرد و البته کفار نیز آماده پذیرش هستند اما باید دید آیا مطلب قابل پذیرش برای آنان آماده شده است؟

 

این استاد حوزه و دانشگاه٬ دروس حوزوی را به شمش طلا تعبیر کرد و گفت: دروس حوزه مانند شمش طلای خامی است که به دست زرگر نرسیده٬ طلاب همان زرگر دروس حوزه هستند که باید به گونه‌ای آن را پرداخت نمایند تا مخاطب برای آن حتی بیش از خودش هزینه کند.

 

وی با انتقاد از رویه اداره برخی مجالس مربوط به کودکان و نوجوانان، گفت: این که در کلاسی قرآن به کودکان آموزش داده شود و پس از آن به او قرآن هدیه دهند، بزرگ‌ترین خیانت به قرآن است؛ این یعنی نتوانسته‌ایم به او قرآن بیاموزیم و به اجبار قران را وارد خانه او می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام مهدی زاده با بیان این مطلب که ماهواره بزرگ ترین و مدرن‌ترین منبری است که تاکنون ساخته شده و دنیا تشنه شنیدن سخنان حق است اما روحانیت در این میدان کمتر حضور دارد٬ تصریح کرد: تاکنون منتظر تکنولوژی بودیم٬ حالا که تکنولوژی را در اختیار داریم به خوبی از آن استفاده نمی‌کنیم؛ این ضعف ما است نه قدرت ماهواره.

 

وی با بیان خاطره‌ای اضافه کرد: وظیفه روحانیت نمازخوان کردن بی‌نماز نیست٬ وظیفه او ارائه برنامه بسیار زیبا است به گونه‌ای که اگر کسی استعداد نمازخوان شدن را داشت٬ نمازخوان شود و اگر نداشت٬ نمازخوان را مسخره نکند؛ وقتی بتوان به شیوه‌ای دلپذیر خدا را با دل‌ها آشنا کرد٬ با هیچ ابزاری نمی‌توان این نقش دلنشین را از دل‌ها پاک کرد.

 

وی خطاب به طلاب و مبلغان گفت: آیا همانطور که به نماز توجه دارید٬ به امر تبلیغ هم حساس هستید؟ آیا طوری عمل شده که مخاطب نیز به مبلغ توجه کند و حرفش را بفهمد؟ تربیت٬ دیدنی نیست٬ بلکه شنیدنی است٬ مبلغ رساننده پیام است و اگر توانست پیامش را به مخاطب منتقل کند، وظیفه‌اش را انجام داده است./932/پ202/پ

ارسال نظرات