۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۵۰۰۷۶

پاسخ آیت الله صافی به یک سؤال درباره حضرت رقیه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا آیا طبق تاریخ و روایات معتبر، امام حسین علیه‌السلام دختری به نام رقیّه داشته‌اند؟ تاکید کرد: این تردیدها بی‌جا است و سزاوار نیست.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به سؤالی مبنی بر این که آیا آیا طبق تاریخ و روایات معتبر، امام حسین علیه‌السلام دختری به نام رقیّه داشته‌اند؟ پاسخ داد.

متن سؤال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:
بسمه تعالی

محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الشریف

با سلام و تحیّت؛

بفرمایید آیا طبق تاریخ و روایات معتبر، امام حسین علیه‌السلام دختری به نام رقیّه داشته‌اند یا خیر؟ آیا تردید در وجود چنین فرزندی و نیز انتساب بارگاه مطهّر دمشق به ایشان جایز است؟

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام و رحمة ‌الله

طبق بعض کتب مقاتل و تاریخ، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام چنین فرزندی داشته‌اند که در شام رحلت کرده‌اند. علاوه بر شهرت این موضوع، به طور کلّی مشاهد و مقامات مشرّفه از جهت انتساب به اهل بیت علیهم‌السلام مزار، و مورد تجلیل و احترام است چنان‌که شهرت اشخاص به سیادت جایز الانکار نیست.

 

شهرت مثل این بارگاه مقدسه نیز مخصوصاً با توجه به قرائن معتبر مورد انکار نیست. این مشاهد و روضه‌های مقدّسه‌ی سادات عظام و مفاخر اسلام نیز از این جهت که از مراکز ذکر فضایل آن بزرگواران و تبلیغات اسلامی و ذکر دعا است باید محترم باشد و این تردیدها بی‌جا است و سزاوار نیست. موفق باشید

اول صفر المظفر 1434هـ.ق
/924/د102/ج

ارسال نظرات