۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۴۹۳۵۸
حجت الاسلام شجونی:

کسی که به مادیات گرایش پیدا کند نمی‌تواند یک مسؤول انقلابی باقی بماند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شجونی با اشاره به این‌که برخی از فیلم‌های رسانه ملی تبلیغ بی‌حجابی و بی‌دینی می‌کند افزود: باید در روز قیامت در برابر خون شهدا پاسخگو باشیم در حالی که می بینیم سینما، خانه احزاب‌‌، خانه هنرمندان، برخی از گویندگان رادیو و ... روز به روز گرایششان خراب‌تر می‌شود.
حجت الاسلام شجوني

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اذعان داشت: همان‌طور که شروع یک زندگی مشترک توسط زوجین پس از شیرینی و دلنشین بودن ماه عسل، روزگاری به نام ماه سرکه شیره و ترشی دارد؛ انقلاب اسلامی نیز اکنون در ماه سرکه شیره خود قرار دارد که افراد و اعضای آن بجای پیروی از هدف انقلاب، از هوای نفسشان پیروی می‌‍‌کنند.

وی گفت: همانطور که خداوند تبارک و تعالی در قرآن وعده داده، روز قیامت جلوی همه مسؤولان را خواهند گرفت و آن‌ها را مورد سوال قرار خواهند داد؛ باید عَلَم امام خمینی(ره) را به دوش گرفت و پیش برد اما متاسفانه برخی از مسؤولان این بیرق را از کف دادند.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به این‌که برخی از فیلم‌های رسانه ملی تبلیغ بی‌حجابی، بی‌دینی و ... می‌کند، افزود: ما باید در روز قیامت در برابر خون شهدا پاسخگو باشیم لکن می بینیم سینما، خانه احزاب‌‌، خانه هنرمندان، برخی از گویندگان رادیو و ... روز به روز گرایششان خراب‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که رابطه اینچنینی مسؤولان با انقلاب را می‌توان با رابطه زوجین به خوبی تبیین کرد دلایل این عدم موفقیت را تنوع طلبی آن‌ها و فریب شیطان دانست و ادامه داد: با توجه به آیات سوره مبارکه العادیات می‌توان گفت وقتی انسان نسبت به پروردگارش ناسپاس گردد و یا گرایش به مادیات پیدا کند نمی‌تواند یک مسئول انقلابی باقی بماند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: از دلایل دیگر انحراف افراد و مسؤولان که موجب عدم موفقیت برخی از ارگان‌های فرهنگی می‌شود، می‌توان به عدم بصیرت، دنیا طلبی، حسد و تنگ نظری نسبت به رهبری اشاره کرد همان‌طور که در صدر اسلام این زشتی‌های اخلاقی باعث شد تا اصحاب حضرت رسول(ص) در رکاب حضرت علی(ع) نباشند امروز نیز باعث شده تا اصحاب امام خمینی(ره) در رکاب رهبر معظم آیت الله خامنه‌ای(مدظله) نباشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل دیگر نتیجه نگرفتن کارهای فرهنگی عمل نکردن مبلغان به اهداف و راه‌کارهای پیشنهادی خود می‌باشد، باید گروه‌ها و فعالان فرهنگی فعالیت خود را در این راستا پررنگ‌تر از گذشته کنند و از سکوت و رکود بپرهیزند./9598/ت302/ع

ارسال نظرات