۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۴۹۱۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

عمل‌گرایی سبب تکامل معنوی انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزوی ابراز داشت: عمل کردن به تعالیم والای دین اسلام سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود که باید نسبت به اجرای این مهم بخورد شایسته ای داشته باشیم.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، محقق و استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جمع عزاداران حسینی مسجد امام رضا(ع) آمل با بیان این که عمل‌گرایی موجب تکامل معنوی انسان می‌شود، گفت: نظام هستی برای پارتی‌بازی بنا نشده است بلکه با عملکرد است که توانایی‌های وجوی خود را به اثبات برسانیم.

 

وی با اشاره به این که هر انسانی باید به دنبال عملگرایی باشد و بتواند از داده‌های الهی به بهترین شکل ممکن و در راستای تهذیب نفس خود بهره گیرد، خاطرنشان کرد: عمل‌کردن به تعالیم والای دین اسلام سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود که باید نسبت به اجرای این مهم اقدام شایسته‌ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که پیامبر گرامی اسلام فرمود هم‌نشین من در آخرت اهل تقوا هستند، بیان داشت: تقوا سبب اوج آدمی شده و او را به مراتب والا می رساند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که در حماسه کربلای حسینی اوج تقوا به درگاه ایزدمنان مشاهده می‌شود، گفت: اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان با روحیه‌ای والا حرکت در مسیر دلدادگی به خداوند تبارک و تعالی را پیمودند که این مسأله ارزنده سبب شد تا نام آنان برای همیشه تاریخ به یادگار بماند.

 

وی با اشاره به این که حماسه آفرینان کربلا جز به مشیت و اراده حضرت حق فکر نمی کردند، بیان داشت: ایمان و تقوای ارزنده این حماسه جاوید سبب شد که آزادی خواهان و ظلم ستیزان همواره در مسیر نورانی حماسه حسینی حرکت کرده و برنامه های خود را همواره با تعالیم و عبرت های این حماسه بزرگ همراه سازند.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که باید از مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان بهره شایسته ای را داشته باشیم، گفت: باید به دنبال آن باشیم تا در چنین محافلی حسینی شده و از عبرت‌های حماسه ارزنده عاشورا به منظور سعادت دنیوی و اخروی خود بهره گیریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که در مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) به فکر خودسازی باشیم، خاطرنشان کرد: باید از فرصت های ارزنده ای که در زندگی ما به وجود می آید استفاده کنند و آن را به عنوان ذخیره هایی برای آخرت خود کنیم./950/پ203/س

 

ارسال نظرات