۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۴۷۸
نقض آزادی بیان در کشورهای مدعی؛

حبس خانگی یک روزنامه نگار سرشناس در ایتالیا

خبرگزاری رسا ـ سردبیر یکی از روزنامه های ایتالیا روز گذشته بار دیگر از سوی دولت در خانه خود محبوس شد تا ثابت شود کشورهای مدعی آزادی بیان در عمل رفتاری دیگری از خود نشان می دهند.
روزنامه نگار ايتاليايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، آلساندرو سالوستی، سردبیر روزنامه ایل جورناله ایتالیا که به چهارده مال حبس خانگی محکوم شده بود به جرم خارج شدن از خانه بار دیگر از سوی پلیس دستگیر شد.


این در حالی است که پارلمان ایتالیا نیز در حال بررسی قانونی است که به موجب آن مجازات های سنگین تری برای روزنامه نگاران در نظر گرفته خواهد شد.


این مجازات ها شامل زندان و جریمه نقدی است و اعتراض بسیاری از مدافعان حقوق بشر و آزادی مطبوعات را به همراه داشته است.


روزنامه نگار سرشناس ایتالیایی اعلام کرده است به این دلیل از خانه خارج شده بود و قوانین مربوط به حبس خانگی خود را زیر پا گذارده بود که توجه جهانیان را به محدودیت آزادی بیان در یک کشور اروپایی جلب کند.


قرار است دادگاه دیگری دوباره این خبرنگار را به جرم خارج شدن از خانه اش محاکمه کند. روزنامه نگاران ایتالیایی هفته پیش تصمیم گرفتند به نشانه حمایت از آلساندرو سالوستی یک روز اعتصاب کنند اما پس از این که دولت ایتالیا قول داد قانون مطبوعات را تغییر دهد این تصمیم خود را لغو کردند.  


خاطرنشان می شود کشورهای اروپایی در حالی چنین محدودیت هایی در راه فعالیت روزنامه نگاران خود ایجاد می کنند که همواره از جمهوری اسلامی انتقاد کرده و کشورمان را به نقض آزادی بیان متهم می کنند./990/ب902/ک

 

 

ارسال نظرات