۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۴۸۲۲۲
دریادار سیاری خبر داد؛

خودکفایی کامل نیروی دریایی ارتش در همه عرصه‌ها

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی ارتش، خودکفایی کامل نیروی دریایی ارتش را سند افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آن را حاصل رهنمودهای مؤثر مقام معظم رهبری و همت همه صنعتگران پرتوان نیروی دریایی ارتش دانست.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار حبیب الله سیاری، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با مقایسه وضعیت موجود نیروی دریایی ارتش با اوایل انقلاب و دفاع مقدس، گفت: پرسنل نیروی دریایی ارتش در دفاع از مرزهای آبی، منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر تهدیدی را پاسخ گفته و در دریا آماده و پا به رکاب هستند. 

وی با بیان این‌که پیش از انقلاب اسلامی تمامی آموزش‌های نیروی انسانی مورد نیاز در خارج از کشور انجام می‌شد، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه آموزش و پرورش نیروی دریایی در مراکز آموزشی در داخل کشور انجام می‌شود و این سند بزرگ افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پیش از انقلاب توانایی تعمیر و نگهداری تجهیزات وجود نداشت و مستشاران خارجی اجازه نمی‌دادند به قطعات حساس و برنامه‌های نرم‌افزاری دسترسی داشته باشیم اما امروز تعمیر و نگهداری در همه تجهیزات انجام می‌شود که در دنیا برای کشورهای هم ردیف ما سابقه نداشته است.

 

وی با بیان این‌که در بحث بهینه‌سازی تجهیزات بسیار پیشرفت کرده‌ایم و توانسته‌ایم تجهیزات قدیمی را که در عرصه دریاها مورد نیاز است، به روز کنیم، گفت: پیش از انقلاب توانایی ساخت یک قطعه را هم نداشتیم و تمام تعمیر و نگهداری و بهینه‌سازی و نوسازی در کشورهای خارجی انجام می‌شود.

 

دریادار سیاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و همت همه صنعتگران پرتوان نیروی دریایی، ناوشکن جماران، ناو‌های موشک‌انداز و زیردریایی‌های کلاس غدیر ساخته می‌شود و این سطح فناوری بسیار بالا و این توانمندی‌ها به لطف خداوند متعال در جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که امروز در مرحله خودکفایی کامل و جزو معدود کشورهای جهان هستیم که از این مرحله ساخت و ساز را در بحث شناورهای سطحی و زیرسطحی به دست آورده است، ابراز کرد: این پیشرفت حاصل همت و تلاش همه عزیزان در همه عرصه‌ها و رهنمودهای مؤثر رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با اشاره به حضور مؤثر نیروی دریایی در عرصه‌ آب‌های آزاد و به اهتزاز در‌آوردن پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌های دفاع از مرزهای آبی به خودکفایی کامل رسیده است و این خودکفایی را سند افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

 

دریادار سیاری افزود: به وجود آمدن این توانمندی‌ها سبب شده که فرمانده معظم کل قوا در ارتباط با نیروی دریایی بفرمایند «نیروی دریایی امروز با نیروی دریایی آن اوایل قابل مقایسه نیست، اگر یک عرصه‌ای یا میدانی شبیه میدان هفت آذر 59 پیش آید امتحان نیروی دریایی امروز نسبت به دیروز شیرین‌تر، برجسته‌تر و باشکوه‌تر خواهد بود».

 

وی در ادامه با بیان این‌که کشور جمهوری اسلامی ایران دارای موقعیت راهبردی بین دو دریای مهم و با اهمیت شمال و جنوب قرار گرفته و نزدیک به سی درصد مرزهای کشور آبی است، گفت: دریا برای کشور ما مهم است و امروز انگشت نشانه مقام معظم رهبری برای بهره‌برداری از منابع دریا به سمت دریاها نشانه رفته است و بر استفاده از منابع خدادادی آن تأکید دارند.

 

این فرمانده نظامی، اجرایی شدن تدابیر رهبر معظم انقلاب را از اولویت‌های نیروی دریایی ارتش عنوان و اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش به عنوان طلایه‌دار حرکت عظیم و ملی برای توسعه مدنیت، امروز در سواحل دریای عمان و در دریاهای آزاد مستقر شده و به صورت مستمر در آب‌های آزاد حضور دارد.

 

وی بیان داشت: نیروی دریایی ارتش با کمک و حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد زیرساخت‌ها، بنادر و اماکن مورد نیاز اقدام‌های مؤثری انجام داده است و با انجام رزمایش بزرگ دریایی 90 توانمندی را در بحث عملیاتی و نظامی به همه کشورهای حاضر در دریای عمان نشان داده است. /920/پ202/ج

ارسال نظرات