۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۷۸۸۶
امام جمعه بناب:

غفلت از مسیر ولایت عامل انحراف است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: غفلت از توصیه‌های ولی فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) می‌تواند زمینه‌های انحراف در عقاید و نفوذ دشمنان با جنگ نرم را به وجود آورد.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در این شهرستان با تأکید بر این‌که با هرگونه غفلت ممکن است، تاریخ تلخ سال 61 هجری تکرار شود، اظهار داشت: دشمنان با القای افکار التقاطی به دنبال انحراف در اعتقادات اصیل شیعی هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که غفلت از توصیه‌های ولی فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) می‌تواند زمینه‌های انحراف در عقاید و نفوذ دشمنان با جنگ نرم را به وجود آورد، خاطرنشان کرد: باید دانست که تمام توطئه‌های دشمنان از جمله تحریم و مسائل اقتصادی با صبر و مقاومت، تحمل و موعظه همدیگر حل می‌شود.

 

وی تحریم‌های اقتصادی دشمنان را بی‌اساس و ناکار آمد دانست و افزود: فشاری که به دشمن وارد است، به مراتب بیشتر از ما است و هر موقع دشمنان سعی کردند مقدماتی را برای آسیب رساندن به انقلاب فراهم سازند، با وارد شدن یک دست غیبی همان ضرر و زیان را متوجه خودشان کرده است.

 

امام جمعه بناب با بیان این‌که می توان با همدلی، وحدت و تبعیت از ولایت تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، گفت: باید توجهمان به انتخابات آتی باشد و از فرهنگ بصیرت‌بخش عاشورا و حضرت سیدالشهدا(ع) بیشترین بهره‌برداری برای روشنگری داشته باشیم.

 

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که برای غلبه بر مشکلات باید پشت سر رهبری حرکت کنیم، تصریح کرد: نگاهی به حوادث تاریخ اسلام نشان می دهد که هرگونه غفلت از مسیر ولایت و امامت موجب شکست شده است، جنگ بدر نشان داد که مسلمانان باید آینده‌نگر باشند و کوته‌بین نباشند.

 

وی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) افزود: فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) یک مکتب سازنده و جاویدان است و موتور محرکه‌ای است که جوامع را از بحران‌ها خارج می‌کند، شیعه از صبر و استقامت و شجاعت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان درس ایستادگی و مقاومت گرفتند که در سخت‌ترین زمان نیز نباید کوتاه آمد.

 

امام جمعه بناب خواستار تعمق در اهداف و فلسفه نهضت حسینی شد و گفت: امام حسین(ع) با خلق حماسه عاشورا نشان داد که می‌شود در اوج قدرت عزت‌مدار حرکت کرد، این انقلاب و نظام ریشه در عاشورا دارد؛ آنچه مهم است را باید دانست و فهمید که تا جهان هست، عاشورا نیز وجود دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات