۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۴۷۶۶۱

یادواره شهدای روحانی بستان‌آباد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان بستان‌آباد برگزار شد.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالله موحد، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بستان آباد امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی این شهرستان که در مسجد جامع بستان‌آباد برگزار شد، به تشریح نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: روحانیان دوشادوش رزمندگان به عنوان سربازان نظام و اسلام نقشی انکار ناپذیر داشتند.

 

وی ادامه داد: شهدای طلبه و روحانی با تأسی از سیره سرور و سالار شهیدان نه تنها در عرصه‌های تبلیغی و معنوی، بلکه در میدان علم و حضور در خط مقدم نیز جانفشانی کردند، در حقیقت روحانیان علاوه بر تبلیغ دین، با حضور در جبهه ها بصیرت رزمندگان اسلام را ارتقاء می بخشیدند.

 

حجت الاسلام موحد تصریح کرد: روحانیان رزمی و تبلیغی نقش مؤثری در ارتقای روحیه رزمندگان در مواجهه با دشمن تا بن دندان مسلح داشتند، نگاهی به خاطرات رزمندگان آن دوران غرور و حماسه نشان می دهد که حضور معنوی روحانیان نقش بسزایی در ارتقای فضای معنوی جبهه‌ها و روحیه حماسی رزمندگان داشته است.

 

وی با بیان این‌که تعداد شهدای طلبه و روحانی نسبت به تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه چند برابر است، گفت: این مسأله نشان می دهد روحانیت نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز در حراست از نظام اسلامی پیش قدم بوده است، از این رو بایستی برای شناساندن نقش روحانیت در جبهه های دوران دفاع مقدس اقدامات فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بستان آباد در بخش دیگری از سخنان خود از روحانیان به عنوان دیده‌بانان عقیدتی و فکری نظام اسلامی یاد کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان به امید نفوذ به فرهنگ غنی اسلامی و ایجاد انحراف اجتماعی از هر روزنه ای وارد می شوند، تنها با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت می توان مقابل تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمن ایستاد.

 

حجت الاسلام موحد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: علمای شیعه دیده بان و مرزبان عقیدتی امت اسلامی هستند، علمای اسلام نه تنها در صدر اسلام، بلکه در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز دیده بان مرزهای عقیدتی بلاد اسلامی بودند و امروز شاهد رهبری روحانیت در جنبش های بیداری اسلامی هستیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: بری نخستین بار بود که ملتی آگاه و بیدار به ندای روحانیت مبارز لبیک گفتند و تا پای جان ایستادگی کردند و پای این بیعت خود در دوران دفاع مقدس ایثار و جانفشانی هایی از خود نشان دادند که عزت و اقتدار امروز کشور را مرهون ایشان هستیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات