۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۴۴۷

نام نویسی عمره طلاب در انتظار اعلام سازمان حج

خبرگزاری رسا ـ اگرچه از طریق سامانه جامع معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، زمان نام نویسی عمره طلاب، آذر ماه اعلام شده بود، اما هنوز این زمان نیز برای حوزه قطعی نشده است.
سرزمين وحي پيش از ذي الحجه
حجت‌الاسلام مهدی الفت، مسؤول ستاد عمره طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: با توجه به اینکه تاکنون سهمیه حوزویان از سوی سازمان حج و زیارت اعلام نشده است از این‌رو زمان نام نویسی عمره طلاب مشخص نیست.
وی افزود: گرچه از طریق سامانه جامع معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، زمان نام نویسی عمره طلاب، آذر ماه اعلام شده بود، ولی هنوز این زمان نیز برای حوزه قطعی نشده است.
حجت‌الاسلام الفت خاطرنشان کرد: از زمانی که سهمیه طلاب از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شود، نام نویسی عمره طلاب نیز آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود هفت هزار نفر از طلاب خواهر و برادر حوزه‌های علمیه به عمره اعزام شدند، افزود: با توجه به آغاز طرح توسعه حرمین شریفین امکان کاهش سهمیه عمره وجود دارد که البته این آمار هنوز به حوزویان نیز اعلام نشده است که بدانیم تا چه میزان، نام نویسی انجام دهیم.
مسؤول ستاد عمره طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اعزام طلاب به عمره را بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی کرد و ادامه داد: از آنجایی که طلاب برای اعزام به عمره با آگاهی و علم بیشتری به این سرزمین اعزام می‌شوند به یقین این سفر در روحیه معنوی آن‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: از میان طلاب اعزامی، برخی به عنوان روحانیان کاروان انتخاب می‌شوند و این اعزام‌ها در حقیقت نوعی کارگاه آموزشی برای این قشر به حساب می‌آید، زیرا روحانیان کاروان‌های آینده حج و عمره را همین طلاب تشکیل می‌دهند.
این مقام مسؤول، زمینه سازی برای حضور طلاب در سرزمین وحی را بسیار مفید دانست و بر همکاری هر چه بیشتر مسؤولان در این باره تاکید کرد.
وی بیان این که جزئیات نام نویسی عمره طلاب به صورت اینترنتی اعلام می‌شود، افزود: در زمان قطعی شدن زمان نام نویسی، طلاب و فضلای حوزه علمیه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور طلاب و دانش آموختگان به نشانی http://www.mortn.ir برای ثبت نام اقدام کنند.
حجت‌الاسلام الفت، داشتن حداقل اتمام پایه سه و اشتغال در پایه چهار، دارا بودن پرونده در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، عدم سابقه تشرف به عمره مفرده با سهمیه مراکز حوزوی و داشتن گذرنامه معتبر تا بیست روز پس از پایان ثبت نام(حداقل اعتبارشش ماه)، را از شرایط نام نویسی در عمره طلاب اعلام کرد.
وی با بیان این که نام نویسی عمره طلاب تنها به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، افزود: ثبت نام و اعزام تنها از استان محل سکونت امکان پذیر است و چنانچه تعداد ثبت نام کنندگان هر استان از سهمیه آن استان بیشتر باشند براساس قرعه افراد اعزامی مشخص خواهند شد./917/ت302/ی
ارسال نظرات